Uimaliiton somekanavat uudistuvat

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 19.3.2021

Uimaliitto uudistaa sosiaalisen median kanavansa maalis-huhtikuun aikana. Jatkossa Uimaliitolla sekä Uimaliiton neljällä lajilla – uinti, uimahypyt, vesipallo ja taitouinti – on omat somekanavansa.

Näiden lisäksi Ui Elämäsi Kuntoon -konseptilla (FB) sekä Helsinki Swim Meet -tapahtumalla (FB & IG) on omat somekanavat. Lisäksi Ui Elämäsi Kuntoon -applikaatio julkaistaan kevät–kesän aikana.

Somekanavien uudistamisen tavoitteena on pystyä tarjoamaan eri aiheista kiinnostuneille henkilöille oikeaa sisältöä sekä mahdollistaa lajien näkyvyyden ja kiinnostuksen kasvattaminen.

– Aiemmin kaikkien lajien sisällöt ja lisäksi liiton asiat ovat olleet Uimaliitto-nimisten somekanavien varassa ja uinti on pitkälti hallinnut sisältöä. Lajien omat kanavat tarjoavat lajeista, niiden urheilijoista sekä uutisista kiinnostuneille henkilöille mahdollisuuden vain tietyn lajin sekä myös useamman lajin seuraamiseen. Lajien omissa kanavissa on mahdollista nostaa myös yksittäisiä urheilijoita entistä enemmän esille. Samalla Uimaliitto-somekanavat on mahdollista keskittää palvelemaan jäsenseuroja, Uimaliiton viestintä- ja markkinointiasiantuntija Lotta Lybeck kertoo.

Uudistuksen myötä nykyinen Uimaliiton Facebook-sivu sekä siihen liitetty Instagram muuttuvat huippu-uinnin kanaviksi. Myös muilla lajeilla tulee jatkossa olemaan Facebook ja Instagram. Näiden lisäksi Uimaliitolla tulee olemaan liiton Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn sekä YouTube. Muutos toteutetaan vaiheittain.

Seuraa Uimaliiton somekanavia:

Huippu-uinti Instagramissa