Syksyllä tarjolla monipuolisesti koulutuksia – myös tilauskoulutuksia saatavilla

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 23.8.2021

Uimaliiton koulutustoiminta vilkastuu syksyksi ja koulutuksia on tarjolla runsaasti koko syksyn ajan.

Uintiurheilulajien valmentaja- ja ohjaajakoulutuksia sekä tuomari- ja toimitsijakoulutuksia järjestetään kattavasti liiton järjestäminä sekä seurojen tilaamina tilauskoulutuksina.

Kaikki tulevat koulutukset löydät tapahtumakalenterista.

Koulutukset ovat osa keväällä lanseerattua UiEdu osaamisohjelmaa, jonka yhtenä kokonaisuutena on digitaalisuus, mikä on parantanut erilaisten digitaalisten ratkaisujen tarjontaa. Viime talvesta lähtien tuomari- ja toimitsijakoulutuksia on voitu toteuttaa etäyhteyksin, mikä on osaltaan helpottanut koulutuksien järjestämistä. Tulevaisuudessa etä- ja verkkokoulutuksia sisällytetään myös valmentaja- ja ohjaajakoulutuksiin.

Keväällä avattu uintiurheilun verkkokurssi täydentää koulutuskokonaisuutta, mikä antaa hyvät valmiudet valmentaja- tai ohjaajakoulutuksen polun aloittamiseen! Uintiurheilun verkkokurssi suoritetaan Priima-oppimisympäristössä.

Tilauskoulutukset lisäävät mahdollisuuksia ja osallistumisastetta

Tilauskoulutukset ovat hyvä vaihtoehto lisätä alueen valmentajien tai ohjaajien osallistumismahdollisuuksia sekä räätälöidä koulutusta seurojen omiin tarpeisiin. Seuroille on mahdollista räätälöidä omia tilauskoulutuksia muun muassa tekniikkaan, fysiikkavalmennukseen tai mentaalivalmennukseen liittyvillä teemoilla.

Uimaliitolla on tällä hetkellä noin 30 kouluttajaa toteuttamassa koulutustoimintaa, mikä takaa riittävän saatavuuden niin liiton kuin seurojen järjestämiin koulutuksiin.

Tuomari- ja toimitsijakoulutukset eri uintiurheilulajeissa ovat pääsääntöisesti seurojen tilaamia, jolloin ne järjestetään seurojen toiminta-alueilla, mikä mahdollistaa suuremman osanottajamäärän.

Tilauskoulutuksia voi markkinoida myös muille lähialueiden seuroille ja niitä voi tilata yhteistyössä muiden seurojen kanssa, jolloin koulutuksen kustannustehokkuus kasvaa.

Kysy lisätietoja!

Kouluksiin liittyen kannattaa olla matalalla kynnyksellä yhteydessä! Lisätietoa Uimaliiton koulutustarjonnasta voi lukea koulutusten nettisivuilta ja kysyä lisää koulutuspäällikkö Joni Toivolalta (joni.toivola@uimaliitto.fi / 050 547 2578).