Seuratoiminnan kehittäjä Jaana Sinervuo-Tarula siirtyy uusiin haasteisiin

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 11.2.2021

Uimaliiton pitkäaikainen työntekijä Jaana Sinervuo-Tarula siirtyy uusiin haasteisiin. Sinervuo-Tarula on työskennellyt Uimaliitossa vuodesta 1996 lähtien, jolloin hän tuli liittoon tekemään harrasteuinnin toimialan projektipäällikön äitiyslomasijaisuutta osa-aikaisena. Hän teki samaan aikaan myös gradutyötään Uimaliitolle.

– Minun on aika katsoa muita haasteita ja viedä omaa osaamistani ja kokemustani urheilumaailman ulkopuolelle, ja ottaa haasteita ja oppia vastaan muilta toimintakentiltä ja -ympäristöistä, Sinervuo-Tarula kertoo.

Sinervuo-Tarula on toiminut Uimaliitossa niin yhteyssihteerin nimikkeellä vastaten mm. toimisto- ja taloushallinnon tehtävistä kuin Uinnin EM-2000 -projektissa toimistopäällikkönä. Seuratoiminnankehittäjänä Sinervuo-Tarula on toiminut vuodesta 2011 lähtien.

– Paljon on muuttunut näiden vuosikymmenten aikana, tosin paljon on samojakin elementtejä jäljellä. Päätoimisia on tullut seurojen toimintaan, mutta edelleen tarvitaan vahvaa vapaaehtoistyötä ja -toimijoita, ilman heitä ei yksikään seuramme toimisi. Toiminnan ydin on pysynyt samana: Toimitaan ihmisten kanssa, liikunnan ja urheilun ilosanomaa edistäen, mahdollistaen ja kehittäen.

Sinervuo-Tarula huomannut myös, että seurojen välinen yhteistyö ja avoimuus on lisääntynyt vuosikymmenten aikana.

– Seuratoimijoissa löytyy henkilöitä, joiden kanssa olen saanut tehdä yhteistyötä jo monta vuosikymmentä, ja toki löytyy tuoreempiakin tapauksia. Voin olla kiitollinen kaikista kohtaamisista ja tapaamisista, Sinervuo-Tarula päättää.

Uimaliitto kiittää Jaanaa yhteisistä vuosista ja toivottaa menestystä jatkoon!

Sinervuo-Tarulan työ Uimaliitossa päättyy maaliskuun alussa, ja Uimaliitto käynnistää rekrytoinnin lähipäivinä.

Olethan yhteydessä Uimaliiton toiminnanjohtajaan Sanna Airaksiseen, mikäli sinulle herää kysymyksiä seurapalveluihin liittyen: sanna.airaksinen@uimaliitto.fi / p. 040 5499 626.