Seppälä joutuu jättämään EM-kisat väliin

#UUTINEN 6.8.2010

Maanantaina Budapestissa alkavat EM-uinnit kisataan ilman kylkivammaa potevaa kesän 2003 maailmanmestari Hanna-Maria Seppälää. Suomen joukkueen tavoitetta tarkistettiin Seppälän poisjäännin varmistuttua.

Suomen joukkueeseen kuuluu nyt 13 uimaria ja 3 uimahyppääjää. Hanna-Maria Seppälä ei osallistu kylkivamman vuoksi kilpailuihin. Päätös syntyi yhdessä valmentaja Mirjami Seppälän kanssa perjantaina treenien yhteydessä, kun vammasta oli edelleen haittaa.

Suomen EM-joukkueen tavoitteesta tingittiin mitalin verran. Nyt virallinen tavoite on siis kaksi finaalipaikkaa. Uinnissa finaaleihin etenee kahdeksan parasta ja uimahypyissä 12.

- Tuen täysin Hanna-Marian ja Mirjamin päätöstä jättää EM-kisat väliin, kylkivamman kanssa ei ole syytä kisata, vaikka he ovatkin tehneet kisojen eteen hurjan määrän työtä, sanoi Uimaliiton valmennuspäällikkö Ippe Natunen.

Suomen joukkue, lajit ja tv-lähetykset löytyvät Uimaliiton EM-kisasivulta.

Ensimmäiset uuden tekstiiliaikakauden arvokisat

Budapest isännöi uintiurheilun EM-kilpailuja nyt jo neljättä kertaa

Henkilöt

Ippe Natunen