Pasi Salonen kilpailukoordinaattoriksi

#UUTINEN 24.9.2018

Uimaliiton kilpailukoordinaattoriksi on valittu Pasi Salonen. Hän aloittaa toimessaan lokakuussa.

Kuva: Pasi Salonen

Haku Uimaliiton kilpailukoordinaattoriksi oli avoinna elo-syyskuussa ja tehtävässä 8. lokakuuta aloittavaksi on valittu Pasi Salonen. Uimaliiton strategisena tavoitteena on liiton kansallisten kilpailujen kehittäminen, missä kilpailukoordinaattorin työ on avainasemassa sisältäen eri uintiurheilulajien kilpailutapahtumien koordinoinnin ja kehittämisen lisäksi myös laajasti kilpailutoiminnan asiakaspalvelu- ja asiantuntijatyötä.

Pasi Salonen siirtyy Uimaliiton palvelukseen Cetus Espoon valmennuspäällikön työstä. Pian 41-vuotiaalla Salosella on pitkä perspektiivi uintiurheilun seuratoimintaan, sillä hän on toiminut monissa eri tehtävissä muissakin uimaseuroissa. Cetus Espoon kilpailukoordinaattorina hän on kerännyt laajan kokemuksen kilpailutoiminnan käytännöistä ja tapahtumajärjestämisestä.

Vuosina 2013–2017 Salonen työskenteli Unidors oy:n palveluksessa urheilun ja liikunnan kilpailuohjelmistojen ja -laitteiden myynnin, huollon ja koulutuksen parissa.