Matias Koski perui maratonmatkansa

#UUTINEN 4.8.2015

Alavireisesti kolme ensimmäistä MM-starttiaan uinut Matias Koski peruutti neljännen lajinsa ja vetäytyi Kazanin MM-kisoista kesälomalle. Kunnon katoaminen kauden pääkisassa on mysteeri.

Matias Koski ei osallistu tulevana lauantaina MM-uintien 1500 metrin vapaauintiin. Koski päätti lopettaa MM-kisansa epävireisesti sujuneiden 400, 200 ja 800 metrin vapaauintien jälkeen. Hän jäi matkoillaan tuntuvasti omista ennätysajoistaan, eikä kokenut mielekkääksi enää startata maratonmatkalle, vaan päätti keskeyttää MM-kisat ja palata Suomeen.

– Olen keskittynyt tällä kaudella 200–400 metrille, joten en ollut varma etukäteenkään, uinko 1500 metriä. Toinen syy ovat huonot tulokset, kausi sujui tosi hyvin ja odotin paljon MM-kisoista, mutta tulokset olivat ihan toisenlaisia, Koski ruoti.

Koski oli huippukunnossa vielä kolme viikkoa ennen Kazanin MM-uinteja saavuttaen Rion olympiauintien A-rajan 200 metrin vapaauinnissa. Kulunut kausi oli Kosken tähän asti menestyksekkäin muutenkin, sillä hän voitti maaliskuussa erittäin arvostetun yliopistomestaruuden Yhdysvalloissa.

– MM-kisoihin viimeistely ei vain onnistunut, syytä siihen en tiedä, ehkä aikaeroon sopeutuminen ja nukkumisvaikeudet, tai jotain muuta, Koski aprikoi.

Hän aikoo pitää noin pari viikkoa kesälomaa ennen kuin aloittaa uuden kauden ja täysipainoisen harjoittelun.

– Nyt on tehtävä tarkka valinta Rion kisoja varten mille matkalle treenaaminen keskitetään.

Uimaliiton MM-kisasivu

Tulospalvelu: www.omegatiming.com