Liukkonen hurjasteli SE-vauhtia aamujaksossa!

#UUTINEN 28.10.2012

Ari-Pekka Liukkonen paransi Suomen ennätystään SM-viestin aloitusosuudella sunnuntaiaamuna Oulun GP-uinneissa ja kiinnitti itsensä kauden maailmantilaston kuutoseksi.

Ari-Pekka Liukkonen innostui Suomen ennätysvauhtiin 4x50 metrin vapaauintiviestin aloitusosuudella Oulun GP-uintien toisena kisapäivänä. Jyväskyläläinen kauhoi SM-viestin alkuerässä vauhtia 21,34 ja petrasi viime syksyistä Suomen ennätystään 0,12 sekuntia. Liukkosen tulos asettuu tämän kauden maailmantilastossa kuudenneksi. Swimming Jyväskylä eteni illan viestifinaaliin ykkösenä.

Liukkonen ui sunnuntaiaamuna myös henkilökohtaisen 50 metrin vapaauinnin alkuerissä ollen nopein tuloksella 21,82. Matkan finaali uidaan illalla klo 18.09, joten Liukkosella on luvassa päätösjaksossa kaksi 50 metrin vapaan starttia.

GP-uintien ensimmäisenä päivänä erinomaiseen vauhtiin syttynyt Simmiksen Sami Myren jatkoi sunnuntaiaamuna kovia otteitaan. Myren oli 100 metrin rintauinnin alkuerien nopein ajalla 59,83 jääden EM-uintien tulosrajasta vain 0,11 sekuntia. Kyseessä oli Myrenin ensimmäinen minuutin alitus, jolla hän nousi myös lyhyen radan 100 metrin rintauinnin Suomen kaikkien aikojen tilastossa kolme pykälää ylöspäin neljänneksi ohi Jani Sievisen, Ossi Oksan ja Iisakki Ratilaisen. Tilaston kolmen kärjessä ovat Andrei Tuomola, Eetu Karvonen ja Jarno Pihlava.

Sunnuntain iltajakso alkaa klo 17.00.

Katso GP-uintien LIVE-videointia: www.streamteam.fi

Anna videototeutuksesta palautetta Uimaliiton Facebookissa! Kaikkien 29.10. mennessä kommentoineiden kesken arvotaan risteilylahjakortti!

Livetiming: www.livetiming.fi

Kisasivu