Kansanedustaja Lauslahti Uimaliiton johtoon

#UUTINEN 13.11.2010

Uimaliiton syyskokous valitsi lauantaina liitolle puheenjohtajan ja neljä uutta Liittohallituksen jäsentä kaksivuotiskaudelle 2011-2012.

Puheenjohtajaksi valittiin Sanna Lauslahti. Hän oli kokouksessa vailla vastaehdokkaita, kun toinen puheenjohtajaehdokas, Jukka Vilske, vetäytyi ehdokkuudestaan kokouksen aattona.

Uimaliiton puheenjohtajana vuodesta 2004 toimineen Jari Räikkösen kaudet tulivat täyteen, eikä hän enää voinut asettua ehdokkaaksi kolmen perättäisen kauden jälkeen.

Espoolainen Kokoomuksen kansanedustaja ja sivistys? ja sosiaaliterveysvaliokunnan jäsen Lauslahti on itsekin masters-uinnin harrastaja. Seuratoiminnassa 44-vuotias Lauslahti on ollut mukana lähes 10 vuotta uintia harrastavien lastensa kautta.

Puheenjohtajan lisäksi Uimaliiton Liittohallitukseen kuuluu kahdeksan jäsentä, joista vuosittain vaihtuu neljä jäsentä. Syyskokous äänesti kuudesta ehdokkaasta liittohallitukseen Antti Wihannon Turusta, Tiina Kivisaaren Espoosta, Martti Ala-Seppälän Lahdesta ja Jari Komulaisen Turusta. Äänestyksessä olivat mukana myös Heikki Roiko-Jokela Jyväskylästä ja Kari Alapartanen Kemistä.

Liittohallituksen jäseninä vuoden 2011 loppuun saakka jatkavat Katja Linnakylä, Vesa Martikkala, Tuire Pulkkinen ja Sami Wahlman.

Liittohallitusvaali 13.11., äänet

• Antti Wihanto 182
  • Tiina Kivisaari 173
  • Martti Ala-Seppälä 136
  • Jari Komulainen 133
  • Heikki Roiko-Jokela 122
  • Kari Alapartanen 56

src=//d2t6wyhz55tig8.cloudfront.net/templates/styles/img/archive/puheenjohtajat.jpg"

Puheenjohtajat. Vuoden 2011 alusta Uimaliiton puheenjohtajuus siirtyy Jari Räikköseltä Sanna Lauslahdelle.

Kuva Jussi Salminen

"