HuimaSeurat aloittivat polun huippua kohti

#UUTINEN 14.6.2012

Uimaliiton käynnistämä HuimaSeura -projekti tähtää laadun ja osaamisen kehittämiseen kilpa- ja huippu-uintiin keskittyneiden seurojen kautta. Alussa mukana ovat uinnin urheiluakatemiapaikkakunnat Espoo, Helsinki, Jyväskylä, Tampere ja Turku.

Alkuvuodesta startin saanut Uimaliiton HuimaSeura -projekti on käynnistynyt ensimmäisellä lähijaksolla. Viime viikolla yhteisen pöydän ääreen istahtivat Uimaliiton kutsumina yhdeksän HuimaSeura-projektin ensimmäiseen aaltoon kuuluvaa uimaseuraa, Aurajoen Uinti, Cetus, Helsingfors Simsällskap, Koovee, Raision Urheilijat, Swimming Jyväskylä, Tampereen Työväen Uimarit, Tampereen Uimaseura ja Åbo Simklubb.

Ensimmäinen seuratapaaminen oli erittäin rohkaiseva, kun seurojen edustajat kartoittivat oman seuransa nykytilaa vahvuuksien ja kehityskohteiden kautta. Lisäksi pöytään tuotiin seurojen tunnusluvut talousluvuista valmennuksen tehokkuuteen. Osallistuneiden asenne, läsnäolo, kuuntelukyky ja vastuullinen paneutuminen yhdistyivät upealla tavalla. Tämä on uudenlaista yhteistyötä suomalaisessa huippu-uintiurheilussa.

HuimaSeura -projekti jatkuu kesällä seuroissa toisen välitehtävän parissa. Seuraava seuratapaaminen on lokakuussa. Seuraa HuimaSeurojen uintimaisemaa ja HuimaSeura -projektia täällä.

Ensimmäisen HuimaSeura -kierroksen (2012-2013) jälkeen käynnistyy projektin toinen vaihe, johon kutsutaan mukaan etenkin nuorisotyöhön profiloituneet seurat. Mukana HuimaSeura -projektissa on HuMu-ryhmän Jorma Vertainen sekä Uimaliiton Ippe Natunen ja Jaana Sinervuo-Tarula.

Henkilöt

Ippe Natunen