Bo Jacobsen ei jatka uinnin päävalmentajana

#UUTINEN 23.3.2015

Suomen Uimaliitto ja Bo Jacobsen ovat yhteisymmärryksessä päättäneet olla käyttämättä Jacobsenin työsopimuksen jatko-optiota Kazanin MM-uintien jälkeen. Jacobsen jättää paikkansa uinnin päävalmentajana jo 23. maaliskuuta.

Tanskalainen Bo Jacobsen aloitti uinnin päävalmentajana toukokuussa 2013.

– Vuorovaikutus päävalmentajan ja uimareiden sekä valmentajien välillä on ollut haasteellista, koska Bo asuu Tanskassa. Olimme yhtä mieltä siitä, ettei uinnin Rio-projekti ollut edennyt alun perin haluamallamme tavalla. Arvostamme suuresti Bon tekemää työtä ja säilytämme mahdollisuuden käyttää hänen asiantuntemustaan tulevissa projekteissa, sanoo Uimaliiton puheenjohtaja Sami Wahlman.

– Tunsin, että minun on nyt oikea aika astua sivuun. Perheeni tarvitsee minua nyt enemmän. Rion olympialaisiin on vielä reilu vuosi aikaa, joten uimareilla ja valmentajilla on vielä hyvin aikaa valmistautua. On ollut erittäin mielenkiintoista työskennellä Suomen maajoukkueen kanssa ja olla osana upeaa kehitystä kahden viime vuoden aikana. Toivon, että Rion olympialaisiin kutsutaan enemmän suomalaisuimareita kuin koskaan ja näemme heitä olympiafinaaleissa, Bo Jacobsen kertoo.

Rion olympiauintien näyttöaika alkoi maaliskuun alussa, ja Suomen kärkiuimarit jatkavat valmistautumistaan suunnitelluin leiri- ja kilpailutapahtumin.

Henkilöt

Sami Wahlman