Alle vuosi aikaa nuorten MM-kisoihin!

#UUTINEN 31.10.2013

Taitouinnin nuorten MM-kilpailut käydään Tampereella ensi vuoden lokakuussa. Kisasopimus allekirjoitettiin keskiviikkona ja nettisivutkin on jo avattu.

Eerika Laalo-Häikiö, Jari Räikkönen, Sami Wahlman ja Perttu Pesä kättelivät kisasopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Kuva: Jussi Salminen

Kansainvälinen Uimaliitto (FINA) myönsi taitouinnin nuorten MM-kilpailut Suomen Uimaliitolle, joka allekirjoitti 30. lokakuuta yhteistyösopimuksen MM-kisojen järjestämisestä Tampereen Kaupungin ja Tampereen Uinnin Tuen kanssa.

Taitouinnin nuorten MM-kilpailuihin osallistuu noin 300 taitouimaria 40 maasta, iältään 15-18 vuotta. Vuonna 2010 myös taitouinnin nuorten EM-kilpailuja isännöineeseen Tampereen uintikeskukseen saapuu viime vuosina lajissa parhaiten menestyneitä joukkueita muun muassa Venäjältä, Espanjasta, USA:sta, Kiinasta ja Japanista.

Parhaillaan peruskorjattava Tampereen uintikeskus avaa ovensa ensi syksynä, nuorten MM-kilpailut toimivat myös uudistuneen uintipyhätön avajaistapahtumana.

Katso kisojen nettisivut osoitteessa www.tre2014.fi

Tykkää kisoista myös Facebookissa: www.facebook.com/FINAtampere2014

Tampereen kaupunki, Uimaliitto ja Tampereen seurat yhteistyössä

Tampereen suurtapahtumista sekä kansainvälisistä kilpailu- ja tapahtumahankinnoista vastaava johtaja Perttu Pesä allekirjoitti yhteistyösopimuksen Tampereen kaupungin edustajana.

Urheilun suurtapahtumat ovat tunnetusti tervetulleita Tampereelle. Ne viestivät kaupungista dynaamista kuvaa ja edistävät kaupungin vetovoimaisuutta. Kulttuurin ja liikunnan isot kansainväliset hankkeet aktivoivat seuratoimintaa, vahvistavat yhteisöllisyyttä ja avaavat väyliä kansainvälistymiseen. Lisäksi ne muovaavat kaupunkia entistä kiinnostavammaksi asuin- ja opiskelupaikkakunnaksi.

"Olen varma, että nuorten taitouinnin MM-kisoista tulee menestys. Tehtävämme on auttaa Tampereella järjestettäviä kilpailuhankkeita ja pyrkiä saamaan uusia edellisten jatkoksi. Urheilun seurapuolella on nyt tekemisen meininki. On hienoa tehdä duunia osaavien ihmisten kanssa", Tampereen kaupungin Tapahtumatoimiston johtaja Perttu Pesä sanoo.

Puheenjohtaja Sami Wahlman ja toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö allekirjoittivat yhteistyösopimuksen Suomen Uimaliiton puolesta.

"Olen iloinen, että voimme jatkaa kansainvälisten uintiurheilutapahtumien järjestämistä Suomessa. Uintiurheilun eri lajien vilkas yhteistyö yli rajojen parantaa lajien tuntemusta ja kehittämisen mahdollisuuksia", Sami Wahlman sanoo.

Tampereen Uinnin Tuki on tamperelaisten uimaseurojen yhteenliittymä, joka on menestyksekkäästi järjestänyt kansallisia ja kansainvälisiä tapahtumia Tampereella. Kesällä 2010 Tampereen Uinnin Tuki vastasi taitouinnin Nuorten Euroopan mestaruuskilpailujen järjestelyistä.

Puheenjohtaja Jari Räikkönen allekirjoitti sopimuksen Tampereen Uinnin Tuen edustajana.

"Teemme työtä kisojen eteen hyvässä hengessä. Kisat tarjoavat vapaaehtoistoimijoiden arvostetulle joukolle monin tavoin kiinnostavaa ja motivoivaa toimintaa suuren kansainvälisen hankkeen parissa. Pitkällä tähtäyksellä myönteiset vaikutukset koituvat myös tamperelaisen uinnin hyödyksi", Jari Räikkönen sanoo.

Kisojen kokonaisjärjestelyistä vastaa projektipäällikkönä Rolf Mikkola.

Henkilöt

Sami Wahlman