Uinnin valmennusorganisaatio

Uintiurheilun kehityspäällikkö

Ippe Natunen

• Johtaa huippu-uintiurheilutoimintaa,suunnittelua, arviointia, budjettia ja raportointia
  • Varmistaa huippu-uintiurheílun toimintaedellytykset yhdessä TJ:n ja Huippu-uintiurheilun johtoryhmän kanssa
  • Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön eri ohjelmat, Huippuvaihe, Akatemiayhteistyö, Osaamisohjelma, Yhteistyö huippu-urheilun sidosryhmien kanssa, KIHU, OKM, Paralympiakomitea, Urheiluopistot ja Urhea
  • Vetää valmennustiimiä, vastaa KIHU:n toiminnan suunnittelusta ja arvioinnista
  • Huipulle tähtäävien urheilijan polkujen eri projektit, (uinti päivitetty tammikuussa 2017, uimahypyt 2015, taitouinti 2015 ja vesipallo 2016) käytännön toteutus ja seuranta yhdessä kouluttajien, maajoukkueiden valmentajien, olympia- ja nuorten olympiavalmentajien, vammaisuinnin valmennuspäällikön ja lajin asiantuntijaryhmien kanssa
  • Rollojoukkueen toiminnan suunnittelu ja kehittäminen yhdessä Rollojoukkueen leirivalmentajien kanssa
  • Toimii maajoukkuetapahtumien varahenkilönä
  • Toimii Uimaliiton kouluttajana
  • Huippu-uintiurheilun johtoryhmän esittelijä, vesipallon, uimahyppyjen ja taitouinnin asiantuntijaryhmien Uimaliiton yhteyshenkilö

Olympiavalmentaja, huippu-uinti ja maajoukkuetoiminta

Jari Varjonen

• Vastaa aikuisten huippuryhmän ja maajoukkueen toiminnasta
  • Toimii huippu-uinnin tuki- ja asiantuntijatiimin vetäjänä työparinaan vammaisuinnin valmentaja Helen Ovaska, HUY:n Olli-Pekka Kärkkäinen, Hanna-Leena Ronkainen ja NOV Matti Mäki
  • Vastaa olympialaisiin- ja paralympialaisiin tähtäävästä toiminnasta, käytännön toteutuksesta ja suunnittelusta. Paralympialaisten suunnittelu yhdessä Helen Ovaskan kanssa
  • Vastaa huippu-ryhmän ja maajoukkueen uimareiden henkilökohtaisten valmentajien tiimin vetämisestä,  urheilijoiden henkilökohtaisten tarpeiden kartoittamisesta ja  maajoukkuetapahtumien yhteissuunnittelusta
  • Johtaa Suomen uintijoukkueita kansainvälisissä arvokisoissa ja leireillä. Vastaa kilpailujen valmennus- ja asiantuntijatiimistä
  • Vastaa  nuorten huippu-urheiluprojektin suunnittelusta, toteutuksesta ja seurannasta yhdessä NOV Marjoona Teljon kanssa
  • Toimii asiantuntijana koulutus, kilpailujärjestelmän ja valmennusosaamisen kehittämisessä

Vammaisuinnin koordinaattori / Paramaajoukkueen valmentaja

Jari Nordblom

• Vastaa vammaishuippu-uinnin liittojohteisen valmennuksen linjauksista sekä valmennustoiminnan kehittämisestä, suunnittelusta ja seurannasta
  • Vastaa maajoukkuetoiminnan suunnittelusta, toteutuksesta ja seurannasta vammaishuippu-uinnin osalta yhdessä Jari Varjosen kanssa
  • Vastaa liiton vammaisuintiin ja vammaishuippu-uintiin liittyvästä edunvalvonnasta
  • Hoitaa sidosryhmäyhteistyötä tärkeimpiin yhteistyötahoihin kuten Paralympiakomitea, IPC Swimming, vammaisurheilujärjestö VAU, OPM, KIHU, Urheiluakatemiat, SUH, jne.
  • Konsultoi ja tukee uimaseurojen vammaisuintitoiminnan käynnistämisessä ja kehittämisessä

Nuorten Olympiavalmentaja, nuorten maajoukkue, Jyväskylän Urheiluakatemia

Marjoona Teljo

• Vastaan nuorten maajoukkueen toiminnasta, suunnittelusta, kehittämisestä, budjetista ja toteutuksesta