Ravitsemusluento nuorten vanhemmille

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 3.5.2021

Uimaliitto järjestää ravitsemusluennon nuorten vanhemmille keskiviikkona 26.5. kello 18–19:30. Luento pidetään Teamsissa.

Luennolla käydään läpi käytännönläheisesti esimerkkien kautta, miten nuoren urheilijan ateriarytmi, ateriat ja välipalat olisi hyvä rakentaa. Luennon pitää urheiluravitsemusasiantuntija ja -valmentaja Mari Lahti, ETM. Lahti toimii Päijät-Hämeen urheiluakatemian vastaavana ravitsemusasiantuntijana.

Nuoren urheilijan hyvä arki muodostuu harjoittelun, levon ja ravitsemuksen tasapainosta. Hyvä arjen ravitsemus ei ainoastaan tue urheilua ja harjoituksissa jaksamista, vaan vaikuttaa positiivisesti myös muussa arjessa jaksamiseen, sairasteluihin ja jopa uneen. Hyvä arkiravitsemus lähtee hyvästä arjen rytmittämisestä ja riittävistä välipaloista, joiden merkitys korostuu erityisesti siinä vaiheessa, kun nuoret alkavat harjoitella useamman kerran päivässä.

Millainen on hyvä harjoituspäivän ateriarytmi? Millainen on hyvä nuoren urheilijan välipala? Tarvitseeko nuori urheilija urheilujuomia ja onko niille olemassa jotakin ikärajasuositusta?

Tule kuulemaan, mitä on nuoren hyvä arkiravitsemus käytännössä!

Luento kestää reilun tunnin, jonka jälkeen on aikaa esittää kysymyksiä. Chat on koko luennon ajan käytössä ja kysymyksiä saa mielellään esittää myös luennon aikana.

Luennolle ei tarvitse ilmoittautua erikseen. Luennolle pääset mukaan 26.5. kello 17:45 alkaen Teamsissa tästä linkistä!

Luennon tallenne julkaistaan Uimaliiton sivuilla.