Uimaseurat mukana Vesisankarit-tapahtumissa!

Suomi on tuhansien järvien maa, jossa vesillä liikkumisen taidot ovat jokaiselle tarpeellisia. Vesisankarit -hanke toteutetaan laajana liikunta- ja kansalaisjärjestöjen yhteistyönä, jossa Uimaliitto on mukana yhtenä toteuttajana.

Koululiikuntaliiton koordinoimassa Vesisankarit-hankkeessa kahdeksan eri järjestöä edistävät yhteistyössä vesiturvallisuutta, uimataitoa, veneilytaitoja ja ensiaputaitoja. Vesisankarit järjestää uimahallitapahtumia, koululaistapahtumia sekä koulun omia tapahtumia. Tapahtumissa harjoitellaan vesillä liikkumisen taitoja toiminnallisilla rastipisteillä, ammattitaitoisten ohjaajien opastuksella.

Vesisankarit-hankkeessa innostetaan koululaisia toimimaan vesillä turvallisesti eri vuodenaikoina ja tuodaan esille vesiympäristön monimuotoisuutta. Opettajille hanke tarjoaa opetusmateriaalia. Vesillä liikkumisen taitoja on helppo ja hauska oppia toiminnallisesti osana eri oppiaineita. Vanhemmat ja isovanhemmat saavat ideoita vesitaitojen harjoitteluun oman lapsensa kanssa.

Tapahtumissa monipuolista vesitoimintaa

Uimahalleille sekä kouluille suunnattuja Vesisankarit –tapahtumia järjestetään vuoden aikana ympäri Suomea. Uimaseurat ovat olleet erittäin aktiivisesti mukana järjestämässä tapahtumissa uintipisteitä. Vesisankareiden omilta nettisivuilta www.vesisankarit.fi löydät tietoa näistä tulevista tapahtumista. Sivuilta löytyy myös tietoa toimintamalleista sekä materiaalia vesillä liikkumisen taitojen harjoitteluun.

Vesisankareita ovat tekemässä Koululiikuntaliitto, Sukeltajaliitto, Suomen melonta- ja soutuliitto, Suomen Meripelastusseura, Suomen Punainen Risti, Suomen Purjehdus ja Veneily, Suomen Uimaliitto sekä Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto. Hanketta tukee Reijo Rautauoman säätiö sekä Jenny ja Antti Wihurin rahasto

Tutustu tarkemmin: www.vesisankarit.fi