UNICEF Team Rio treenaa kohti korkeuksia

#UUTINEN 20.12.2011

Uimaliitto käynnistää yhteistyössä KIHUn ja Vierumäen kanssa projektin korkeanpaikanharjoittelun kulttuurin kehittämiseksi. Ytimessä ovat UNICEF Team Rion uimarit.

Korkeanpaikanharjoittelun projekti toteutetaan yhteistyössä Kilpa- ja huippu-urheilun kehittämiskeskuksen (KIHU) ja Suomen Urheiluopiston kanssa. Sen tavoitteena on kehittää korkeanpaikanharjoittelun kulttuuria suomalaiseen kilpauintiin. Projekti on täysin vapaaehtoinen ja omakustanteinen UNICEFTeam Rion uimareille.

Projektin kokonaiskesto on 18 kuukautta ja se sisältää kolme leiritystä Sierra Nevadan korkeanpaikan harjoittelukeskuksessa (2320 m).
Projektiin otetaan mukaan maksimissaan kymmenen maajoukkuetason uimaria. Projektiin mukaan valitut uimarit saavat kokonaisvaltaisen fysiologisen seurannan KIHUlta sekä asiantuntijapalvelut (lääkäri, ravintoterapeutti, fysioterapia) Uimaliitolta projektin ajan.

Projekti on osa UNICEF Team Rion toimintaa mutta ei korvaa Team Rion muuta toimintaa. Mukaan tulevien uimareiden henkilökohtaiset valmentajat ovat tervetulleita mukaan leirityksiin ja projektipalavereihin.

Projektiin hakevilta uimareilta edellytetään minimivaatimuksena Rudolphin avoimen taulukon 14 pisteen tasoa päämatkallaan sekä valmiutta sitoutua mukaan koko projektiin. Uimareilla ja heidän henkilökohtaisilla valmentajillaan tulee olla valmius maksaa omakustanneosuuksia leireistä.

Projektin hakuaika 19.12.2011-27.1.2012.

Projektisuunnitelma (pdf)

UNICEFTeam Rion kotisivu

Lisätiedot:

Jari Varjonen
Nuorten Olympiavalmentaja
jari.varjonen@uimaliitto.fi

Sierra Nevadan harjoituskeskus sijaitsee Espanjassa yli kahden kilometrin korkeudessa.

"

Henkilöt