Uimaliiton seuroille 11 myönteistä seuratukipäätöstä

#UUTINEN 24.4.2018

Eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terho on myöntänyt lähes neljä miljoonaa euroa seuratukea liikunta- ja urheiluseuroille. Uimaliiton seuroista 11 sai tukea, yhteensä 77 500 euroa, mikä on 13 000 euroa enemmän kuin vuonna 2017.

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt vuoden 2018 seuratuet. Tuen tavoitteena on mahdollistaa lapsille ja nuorille liikunnan harrastaminen ohjatussa seuratoiminnassa ja laskea harrastamisen kustannuksia. Tukea myönnettiin 403 hankkeelle, joista kaksivuotisia jatkohankkeita on 122 ja uusia hankkeita 281. Uusista hankkeista toiminnallisia kehittämishankkeita on 195 ja palkkausta sisältäviä 86. OKM vastaanotti yhteensä 672 hakemusta. Avustukset myönnetään Veikkauksen tuotosta.

Uimaliiton jäsenseuroista uusia seuratukihakemuksia lähetettiin 17 seurasta ja jatkohakemus yhdestä seurasta. Uintiurheiluseurojen saamien tukien määrä vaihteli
2 500 – 14 000 euron välillä, ollen yhteensä 77 500 euroa. Uusia tuensaajia oli 10 seuraa, edellisten vuosien jatkohankkeita yksi. Vuonna 2017 tukea sai yhdeksän uintiurheilun seuraa, yhteensä 64 500 euroa.

OKM seuratukea saaneet uimaseurat:

Helsingin Uimarit
Hämeenlinnan Uimaseura
Kempeleen Pyrintö
Nokian Pyry
Octopus Lohja
Pieksän Kuutit, yhteishanke Varkauden Uimareiden kanssa
TaTU Tampere
Uimahyppyseura Tiirat
Uimahyppyseura Vantaa Diving
Swimming Jyväskylä *
Vanders

*= edellisten vuosien jatkohanke

Lisäksi Kouvolan Uimarit sai tukea Sukeltajaliiton seurana.

Lisätietoa Opetus- ja kulttuuriministeriön tiedotteesta.