Taitouintijoukkueelle ennätyspisteet Sloveniassa

#UUTINEN 10.9.2018

Mastersien taitouinnin Euroopan mestaruuksista kisattiin viime viikolla Slovenian Kamnikissa. Vantaan Vandersin taitouintijoukkue otti jo toista kertaa osaa EM-kisoihin.

Kuva: Niika Kyllönen

Mastersien EM-taitouintien joukkuekisoihin osallistui yhteensä 14 joukkuetta kahdeksasta maasta. Vuonna 2016 Lontoossa EM-tasolla debytoinut Vandersin joukkue on kasvanut yhdellä jäsenellä, kun Eriikka Etholen-Paju liittyi Lontoossa kisanneeseen tiimiin Kira Kaislan, Krista Käkelän, Merja Ojan, Anu Variksen ja Kaisa Vuorion seuraksi. Joukkuetta valmentaa Niika Kyllönen.

Suomalaiset kisasivat 35–49-vuotiaden sarjassa sekä teknisellä että vapaaohjelmalla.

– Joukkue jaksoi tsempata hyvin perjantain vapaaohjelman, vaikka torstain tekninen ohjelma ei mennytkään toivotusti. Joukkueella on loistava joukkuehenki ja jokainen tsemppaa toinen toistaan läpi kisojen, kommentoi valmentaja Kyllönen.

Kuuden joukkueen ikäsarjassa sijoitukset olivat kuudensia. Teknisen ohjelman pisteet olivat 41,9733, mikä uupui parisen pistettä kahden vuoden takaisista EM-kisoista. Vapaaohjelmassa suomalaiset saavuttivat ennätyspisteensä 52,7.

– Kisoissa oli rento tunnelma. Kisapaikka oli hieman alkeellinen, mutta silti toimiva. Allas oli hieman matala, mutta riittävä. Valkopohjaisessa altaassa oli loistava näkyvyys auringonpaisteessa. Erityiskiitokset Ulla Luceniukselle järjestelyistä, kertoi Kyllönen.

Tulospalvelu