Kranjissa mennään taas mitalivauhdissa

#UUTINEN 4.9.2018

Mastersien EM-kisat ovat käynnissä Sloveniassa. Uinnit alkoivat sunnuntaina Kranjissa, missä samat kisat uitiin viimeksi vuonna 2007. Suomalaisuimarit ovat hyvässä vireessä.

Kuva: Marko Lysmä

Kranjissa kisataan kuusipäiväisiä mastersien EM-uinteja, joissa otetaan huimat lähes 8000 starttia. Suomalaisiakin on mukana jälleen kunnon nippu. Kisojen kokenein uimari saapuu tällä kertaa Bulgariasta, tänä vuonna 90 vuotta täyttänyt Tancho Tenev on saanut muilta kisailijoilta ja yleisöltä hurnioituneen vastaanoton.

Suomen mitalitili uinnissa aukesi heti EM-kisojen ensimmäisenä päivänä sunnuntaina. Speedo Masters Finlandin miesten viestijoukkue taisteli hopealle 4x50 metrin sekauinnissa. Ankkurina uinut entinen Neuvostoliiton maajoukkueuimari Juri Logvin järjesti tiiminsä vapaauinnin aikana kolmannelta sijalta kakkoseksi osuusajalla 25,53. Alle 240 vuotiaiden sarjassa kisanneen Speedon selkäuimarina oli Janne Virtanen, rintauimarina Tero Matkaniemi ja perhostelijana Tommy Rundgren, joka sadatteli omaa osuuttaan ja varsinkin starttisukellustaan. Suomalaisten ajaksi kirjattiin 1.57,15, kun loppumetreillä italialaisjoukkue jätettiin pronssille 0,68 sekunnin erolla. Selkeään mestaruuteen ui ruotsalainen Täby Sim (1.54,57).

Maanantaina mitalivauhtiin 50 metrin rintauinnissa kurotti sinivalkoisista peräti kolme, Hannu Kuokkanen, hopeaa (70-74), Heli Paalosalo, hopeaa (80-84) ja Suvi Pulkkinen, pronssia (30-34). Uinnit jatkuvat Kranjissa torstaihin asti.

Kisasivut

Tulospalvelu