Koulutuksen asiantuntijaksi Joni Toivola

#UUTINEN 5.2.2019

Uimaliiton uutena koulutuksen asiantuntijana on aloittanut Joni Toivola. Hänellä on vahva tausta seuratoiminnasta ja valmennusosaamisen kehittämisestä. Uintiurheilu on hänelle uutta toimialaa.

Joni Toivola on Uimaliiton uusi koulutuksen asiantuntija. Kuva: Jussi Salminen

Uimaliitto etsi vuodenvaihteessa koulutuksen asiantuntijaa. Tehtävään valittiin 40-vuotias tuusulalainen Joni Toivola, joka aloitti tehtävässään tällä viikolla. Hän on koulutukseltaan liikunnanohjaaja (AMK) Suomen Urheiluopistosta Vierumäeltä.

Seuratoiminnasta Toivolalla on vahva tausta. Hän on toiminut toiminnanjohtajana ja valmennuspäällikkönä salibandyssä ja ollut myös perustamassa Jokerit SB -salibandyseuraa. Golfissa hän on toiminut ammattivalmentajana jo 15 vuotta ja salibandyn valmennuskokemusta löytyy naisten liigatasolta asti.

– Tämä tehtävänkuva herätti kiinnostukseni, ja nimenomaan liittotasolla. Olen tehnyt valmennustyötä niin pitkään, että uskon minulla olevan annettavaa osaamisen kehittämiseen. Lajin takia en siis Uimaliittoon hakenut, mutta lajikokonaisuus vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta, Toivola kertoo.

Toivola aloittaa tutustuen huolellisesti uintiurheilun ja -liikunnan koulutuspolkuihin. Hänellä on kokemusta koulutuskokonaisuuksien rakentamisesta ja verkkokoulutuksista, joten nykyaikaistamista on suunnitelmissa, kunhan kartoitus on tehty.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme Jonin joukkoomme. Hänen monipuolinen osaamisensa ja persoonansa sopivat hyvin Uimaliiton arvoihin ja toimintatapoihin. Joni on hyvä vahvistus ammattitaitoiseen porukkaamme, toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen kehuu.

Toivolan harrastuksiin kuuluu myös jääkiekko ja miehen voi bongata Tuusulan uimahallinkin kuntosalilta ja altaalta.

Henkilöt

Sanna Airaksinen