Kevätkokouksessa 18 jäsenseuraa

#UUTINEN 21.4.2018

Uimaliiton kevätkokous järjestettiin Helsingissä lauantaina. Ajankohtaisen informaation lisäksi agendalla oli toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen hyväksyminen.

Kuva: Jussi Salminen

Uimaliiton puheenjohtaja Sami Wahlman toivotti kevätkokousväen tervetulleeksi Hotelli Seurahuoneen historiallisiin kokoustiloihin. Kevätkokouksen puheenjohtajaksi kutsuttiin Kilpailutyöryhmän puheenjohtaja Ville Riekkinen ja sihteeriksi liiton talouspäällikkö Krista Terämaa. Kokouksessa oli edustettuna 18 jäsenseuraa yhteensä 59 äänellä. Äänestystä ei kokouksessa kuitenkaan tarvittu.

Monipuolinen agenda

Liiton varapuheenjohtaja Lotta Långström esitteli vuoden 2017 toimintakertomuksen ja Krista Terämaa tilinpäätöksen ja tilintarkastuskertomuksen. Molemmat hyväksyttiin vähäisin keskusteluin. Esityslistalla oli myös päivityksiä Uimaliiton sääntöihin. Sääntömuutokset hyväksyttiin pääosin liittohallituksen esityksen mukaisesti.

Eniten keskustelua kokouksessa herätti esitelty lisenssijärjestelmän uudistus tuomari- ja toimitsijalisenssin osalta. Kehittämisvaiheessa olevan lisenssin hinnoittelu ja käytettävyys keräsivät kokousväeltä puheenvuoroja.

Ajankohtaisina asioina kokouksessa liiton henkilöstö esitteli seurakyselyn tuloksia, Et ole yksin -palvelua, nuorten EM-kilpailujen järjestelyjen tilannetta sekä syyskuisen Learn to Swim and Coach 2018 -konferenssin järjestelyjen tilannetta, tarkistebudjettia sekä 4.7. järjestettävää päätoimisten seuratyöntekijöiden ja puheenjohtajien tapaamista.

Kevätkokouksen jälkeen Seurahuoneella jatkui uinnin 1-luokan tuomareiden Sääntöseminaari.

Kokoussivu

Seurakyselyn tuloskooste