EM-altaalla melkein valmista!

#UUTINEN 10.12.2013

Suomen joukkue on melkein koossa EM-uintien kisapaikalla Tanskan Herningissä. Puitteet ovat hyvät torstaina käynnistyville kisoille, ja suomalaiset ovat jo ottaneet tuntumaa kisa-altaaseen.

Jenna Laukkanen, Sergei Haukka ja Veera Kivirinta verryttelytunnelmissa. Kuva: Jussi Salminen

Tanskan Herningiin odotellaan Suomen EM-kokoonpanoon vielä amerikanvahvistuksista Eetu Karvosta ja Matias Koskea. Muulla joukkueella matkustuspäivä oli maanantaina, jolloin saatiin myös ensimmäiset tuntumat kisa-altaaseen.

Tiistaina Suomen joukkue harjoitteli kahdesti kisa-altaassa, ja totesi puitteet erinomaisiksi Jyske Bank Boxen -monitoimiareenalla. Pieniä rakennustöitä altaalla on vielä tekemättä, mutta pääosin kahdella tilapäisellä 25 metrin altaalla varustettu areena alkaa olla valmis ottamaan EM-uinnit vastaan.

Joukkueenjohtaja Jari Varjonen oli luottavainen EM-uintien aatonaattona.

”Asiat ovat hyvin. Meillä on majoitus aivan kisa-areenan vieressä, ruoka on hyvää, ja joukkueella rento tunnelma.”

Uimaliiton EM-kisasivu on avattu, ja sieltä löytyvät kunkin uimarin kisaohjelmisto ja televisiointiajat. Joukkueelle tsemppiä voi toivottaa Uimaliiton Facebook-sivuilla.

Lisää Suomen joukkueen tunnelmia on odotettavissa keskiviikkoiltana Ylen Urheiluruudussa klo 20.55 TV1:ssä.

Henkilöt

Jari Varjonen