VpAr tiedottaa: Vesipalloon tulossa sääntömuutoksia

15.1.2019

FINA on suunnitellut vesipalloon sääntömuutoksia. FINAn sääntöjen mukaan kongressi voi muuttaa sääntöjä ja säännöt tulevat voimaan 60 vrk päätöksestä. Kongressi on kokouksessaan (FINA Technical Water Polo Extraordinary Congress in Hanghzou CHN) päättänyt sääntömuutoksista, jotka tulevat voimaan 10.2.2019. Seuroja pyydetään perehtymään sääntömuutoksiin seuraavan englanninkielisen liitteen pohjalta.

Sarjamääräysten mukaan vesipallossa käytetään FINA:n sääntöjä (kohta A.1.1). Käytännössä VpAr pyytää kuitenkin Suomen Uimaliiton kilpailutyöryhmää korjaamaan sarjamääräyksiä siten, että pelataan kausi 2018 - 2019 voimassa olevilla säännöillä. FINA ryhtyy käyttämään uusia sääntömuutoksia vesipallon World League Europa Cup:in finaaleissa 29.-31.3. ja 5.-7.4. sekä World League InterContinental Cup -turnauksessa 26. -31.3.2019.

Mikäli seuroilla tai yksittäisillä henkilöillä on palautetta tai ajatuksia VpAr:lle sääntömuutoksiin liittyen, niitä voi jättää tällä lomakkeella.

Tämä tiedote lähetetään myös vesipalloseurojen edustajille seurojen Torneopaliin tallettamien yhteistietojen mukaan.