Maaliskuun neuvottelupäivien antia

24.3.2019

Vesipallon neuvottelupäivät on vuotuinen vesipallon seurojen kohtaamis- ja keskustelutilaisuus, joka on suunnattu tulevan kauden suunnitteluun. Neuvottelupäiville voivat osallistua kaikki vesipalloasioista ja niiden kehittämisestä kiinnostuneet henkilöt. Vesipallon neuvottelupäivät järjestetään yhteistyössä vesipallon asiantuntijaryhmän, sarjavastaavan ja paikallisen vesipalloseuran kesken kiertävällä vetovastuulla. Vuonna 2019 vesipallon neuvottelupäivät järjestettiin Helsingin Pirkkolassa.

23. maaliskuuta pidettiin Pirkkolan Uimahallissa vuotuiset vesipallon neuvottelupäivät. Neuvottelupäiville osallistui yhteensä 18 henkilöä Cetuksesta, Oulun Lohista, Jyväskylän Saukoista, Helsingin Kuhista ja Porin Senttereistä. Paikalla oli tuomareita, seuravalmentajia, seurojen johtokunnan jäseniä, sekä Suomen Uimaliiton puolesta vesipallon toimijat sarjavastaava Tua Turunen sekä lajikoordinaattori Reija Häkkinen.

Vesipallon neuvottelupäivillä käytiin keskeisesti läpi tulevan kauden 2019 – 2020 asioita. Asialistalla olivat kauden sarjaohjelman rakentaminen, sarjamääräysten tarkennukset sekä FINA:n vesipallon uudet säännöt ja TWPC:n (Technical Water Polo Committee) kommentit.

Vesipallon neuvottelupäivät ei ole virallinen päättävä elin, vaan kyseessä on avoin keskustelufoorumi, jonka ehdotuksia sarjavastaava ja lajikoordinaattori vievät eteenpäin muille Suomen Uimaliiton toimijoille terveisinä vesipallon kentältä. Ehdotuksia pyritään mahdollisuuksien mukaan ottamaan käytäntöön tulevalla kaudella. Vesipallotoimijoilta pyydetään edelleen avointa palautetta vesipallon neuvottelupäivien keskusteluista. Avointa palautetta voi antaa täällä, tai sähköpostitse osoitteessa vesipallo@uimaliitto.fi

Liite 1: Vesipallon neuvottelupäivien esityslista

Liite 2: Vesipallon neuvottelupäivien muistio