Tuomariklubi

Sääntöseminaari 1.–2.4.2017 Helsinki–Tallinna

1. luokan tuomarikortin toimitsijoille tarkoitettu seminaari Helsingissä ja Silja Europalla.

Aikataulu:
1.4. klo 13.30 Hotelli Seurahuone, Helsinki, aloitus ja siirtyminen Länsisatamaan
2.4. klo 16.00 Paluu Länsisatamaan

Tarkka aikataulu, hinnat ja lisätiedot seminaarikutsussa

Ilmoittaudu tästä 28.2. mennessä, osallistumismaksu tulee olla maksettu 4.3. mennessä.

Mikä on Tuomariklubi?

Tuomariklubi on Uimaliiton I-luokan tuomareiden klubi, joka työskentelee uintikilpailujen laadun parantamiseksi tuomari- ja toimitsijatyöskentelyä kehittämällä sekä yhtenäistämällä. Tuomariklubin keskeinen tehtävä on kilpailutyöryhmän toimesta kehittää arvokilpailujen järjestämiseen liittyvää asiantuntemusta. Klubi antaa apuansa arvokilpailujen järjestämiseen liittyvissä neuvonta- ja tukitehtävissä. Klubin tarkoituksena on myös toimia tuomareiden yhteisenä keskustelukanavana ja edistää tuomareiden keskinäistä kanssakäymistä. Klubi huolehtii myös tuomareiden edunvalvonnasta.

I-luokan tuomarille klubi tarjoaa kanavan kehittää omaa osaamistaan mm. keskustelemalla muiden tuomareiden kanssa sekä koulutuksellisin keinoin. Klubin tapahtumissa oppii myös tuntemaan muita tuomarikollegoita ja saa vinkkejä tuomarityöskentelyynsä kokeneemmilta kollegoilta. Klubi nimeää kaikkiin arvokilpailuihin tarkkailijan neuvonantajaksi järjestävän seuran tueksi. Arvokilpailuista tehdään myös laatuarviointi tuomariklubin tarkkailijoiden toimesta.

Kilpailutyöryhmä määrittelee tuomariklubille tiettyjä tehtäviä. Kilpailutyöryhmä vastaa kaikista sääntöihin liittyvistä asioista, eikä tuomariklubin rooli ole päällekkäinen sen kanssa.

Tuomariklubin tehtäviin kuuluu arvokilpailuarvioinnin ja -neuvonnan lisäksi vuotuinen uinnin tuomarikoulutusseminaari, joka järjestetään keväisin (seuraavan kerran 18.-19.4.2015). Lisäksi tuomariklubin valitsema raati nimeää vuoden uintikilpailun ja se voi halutessaan antaa suosituksia kilpailuihin liittyvissä asioissa.

Tuomariklubin jäseniä ovat automaattisesti kaikki I-luokan tuomarit. Tuomareiden yhteystietoja ylläpidetään Uimaliiton toimesta. Pääasiallinen yhteydenpitokanava on sähköposti, joten kannattaa varmistaa, että sähköpostiosoite on liiton tiedossa. Yhteystiedot voi myös ilmoittaa suoraan Tuomariklubille sähköpostitse osoitteella tuomariklubi@uimaliitto.fi.

Tuomariklubin rungon muodostaa johtoryhmä, johon kuuluvat alla mainitut henkilöt. Johtoryhmä kokoontuu muutaman kerran vuodessa tilanteen mukaan. Johtoryhmän kokoonpano liiton johtoryhmien sivulla.

Palaute ja yhteydenotot

Tuomariklubi ottaa mielellään vastaan yhteydenottoja ja kehittämisehdotuksia. Tuomariklubiin voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteella tuomariklubi@uimaliitto.fi. Postin lukee klubin puheenjohtaja Ville Riekkinen.