Maajoukkueet

Maajoukkuetoiminta uimahypyissä

Uimahyppyjen maajoukkuetoiminta Suomessa koostuu aikuisten maajoukkueesta, Nuorten maajoukkueesta, sekä maajoukkuetoiminnan esiasteesta, D-C-ikäisten Talent- ryhmästä.

NEM2018-ryhmän hyppääjiä ja valmentajia Mäkelänrinteessä

Aikuisten maajoukkuetoiminnassa katseet suunnataan kohti Tokion Olympialaisi, välietappeina Kiovan EM-kisat ja Etelä-Korean MM-kisat kaudella 2019. Aikuisten maajoukkueen ikärakenne on kokenut muutoksen ja parhaiden nuorten sisäänajo aikuisten maajoukkueeseen ja aikuisten kv. kilpailuihin alkaa myös kaudella 2018-2019

Nuorten maajoukkuetoiminnassa tavoitteena jatkaa hyvää menestymistä Nuorten EM-tasolla ja tätä kautta saada lisää finaalipaikkoja. Parhaimmille hyppääjille pyritään tarjoamaan entistä kovempia kisoja ja hankkia lisää kokemusta kovista kansainvälisistä kisoista.

Talent-ryhmä leireilee vuoden 2019 aikana Suomen huippuvalmentajien johdolla. Tarkempia tietoja maajoukkueista voi lukea jokaisen joukkueen omasta osiosta.

Lisätiedot:
jouni.seppanen(a)uimaliitto.fi