Uimahyppyjen Talent -testipäivä 15.9. Ilmoittaudu 2.9. mennessä

6.7.2018

Uimahyppyjen Asiantuntijaryhmän (UHAR) päätöksellä Suomeen perustettiin syksyllä 2013 liittojohtoinen D- ja C-ikäisten eli alle 13-vuotiaiden uimahyppääjien Talent-ryhmä. Sen tavoitteena on koota yhteen Suomen lupaavimpia nuoria hyppääjiä, tutustuttaa heidät toisiinsa ja motivoida heitä harjoittelemaan ja kilpailemaan. Samalla luodaan valmentajille yhteistyöverkostoa, jossa heillä on mahdollisuus oppia ja saada tukea toisiltaan ja näin kehittää koko Suomen uimahyppyjä.

Vuosille 2019-2020 perustetaan hakijoiden määrästä ja tasosta riippuen kaksi talent-ryhmää, A- ja B-ryhmät. B-ryhmän hyppääjät ovat A-ryhmän haastajia, ja paikkajakoa tarkastellaan säännöllisesti hyppääjäkohtaisten tavoitteiden saavuttaminen huomioiden. Ryhmästä voi pudota kesken kauden tai hyppääjä voidaan siirtää A-ryhmästä B-ryhmään, mikäli henkilökohtaisissa tavoitteissa ei havaita edistymistä tai mikäli urheilija ei osoita sitoutumista Talent-ryhmän toimintaan. Edelleen kirjallisessa testiosiossa annettujen tietojen tulee toteutua käytännössä.

Testipäivä pidetään Mäkelänrinteen uimahallissa lauantaina 15.9 klo 8:30 alkaen, ja tapahtumaa varten kannattaa varata kokonainen päivä aikaa.

Kannustamme kaikkia ilmoittautumaan mukaan kokeilemaan omia rajojaan. Hyppääjien henkilökohtaisia valmentajia toivotaan testileirille mukaan. Valinnoista informoidaan hyppääjiä ja valmentajia. Lisätietoja saa tarvittaessa Sallalta sähköpostitse tai puhelimitse 050-300 8953.

Tarkemmat tiedot löytyvät tästä
Ilmoittautuminen Uimaliiton tapahtumakalenterin kautta