Pisara – uintiurheilun osaamiskeskus

Pulahda Pisaraan!Pisara on uintiurheilun tietopankki, verkkopohjainen sovellus ja toimintatapa, jolla kehitetään suomalaisen uintiurheiluvalmennuksen osaamista kaikilla tasoilla. Pisara on suunnattu urheilijoiden ja seurojen käyttöön valmennuksen sekä oppimisen apuvälineeksi.

Monipuolinen tietopankki

Palveluun on koottu tietoa urheilijoille, valmentajille, vanhemmille sekä seuratoimijoille. Pisarasta löytyy mm. malleja harjoittelun suunnitteluun, tekniikkavideoita sekä satoja kuivaharjoitteluvinkkejä. Mallit ja työkalut auttavat valmentajaa valmennuksen suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa, sekä tukevat urheilijan päivittäistä valmennusta, kehittymistä sekä seurantaa. Toiminnallisten työkalujen ansiosta Pisara -tietopankki mahdollistaa sujuvan kommunikoinnin urheilijoiden ja valmentajien välillä.

Tiedon jako helppoa

Esimerkiksi urheilija voi pitää palvelussa harjoituspäiväkirjaa ja tarkastella kaikkia itseään koskevaa tietoa, kuten kausisuunnitelmia, harjoituksia, testituloksia ja valmentajan arvioita itsestään. Valmentaja puolestaan pääsee seuraamaan omien urheilijoidensa harjoittelun toteutumista sekä antamaan palautetta siitä. Sivustolta helposti löytyviä harjoitteita, opetusvideoita, tai ladattavia artikkeleita voidaan hyödyntää omiin tarpeisiin ja jakaa niitä omien ryhmien kesken. Esimerkiksi kun valmentaja suunnittelee seuraavan viikon kuivaharjoitusohjelman (soittolista malliharjoituksista), voidaan ohjelma jakaa kätevästi palvelun kautta koko valmennusryhmän kesken.

Työkaluja seuralle ja valmentajalle

Seuralisenssin lunastamalla uimaseurat saavat käyttöönsä toiminnalliset työkalut, joiden ansiosta Pisara -osaamiskeskus mahdollistaa sujuvan kommunikoinnin urheilijoiden ja valmentajien välillä. Lisäksi valmentaja saa käyttöönsä harjoitepankin harjoitteet ja opetusvideot, joita voidaan hyödyntää omiin tarpeisiin ja jakaa niitä omien ryhmien kesken. Palveluun on koottu myös malleja ja pohjia, jotka auttavat mm. valmennuksen suunnittelussa ja toteutuksessa. Pisaran harjoituspäiväkirjan myötä valmentaja pääsee lähemmäs urheilijansa harjoitushistoriaa ja tuntemuksia.

Pisara kuuluu kaikkien lisenssiin ja Uimaliiton jäsenmaksuun 2016 alkaen

Pisaran käyttöoikeus kuuluu kaikkien Blue Card-lisenssiin kaudella 2015-2016. Lisäksi seurat voivat käyttää Pisaran toiminnallisia ominaisuuksia seuralisenssin avulla.
Aktivoimalla seuralisenssin uimaseurat saavat käyttöoikeudet hallinnoida sekä ohjata oman seuransa ryhmien toimintaa.

Jos palvelu ei ole sinulle ennestään tuttu, voit tutustua siihen ilmaiseksi http://pisara.uimaliitto.fi/

Tutustuminen vaatii rekisteröitymisen.

Pisara-banneri seuran nettisivuille!

Lataa tästä Pisasa-banneri seurasi nettisivuille, ja linkitä se osoitteeseen pisara.uimaliitto.fi

png-tiedosto, 356x148

Ota yhteys outi.kokko-ropponen@uimaliitto.fi tai 044-5490 346.