Tietoa seuroille Vesitaituriksi-toiminnasta

Uimaseuroissa tai niiden avulla liikkuu ja toimii lähes 95 500 lasta, nuorta ja aikuista. Lasten ja nuorten ei-kilpailullista toimintaa järjestetään 105 seurassa, ja 75 seuraa järjestää 3-7 -vuotiaille suunnattua uintitoimintaa, mukaan lukien uimakoulut. (lähde: Seurakysely 2016, 114 vastaajaseuraa)

Vesitaituriksi uimaseurassa kokonaisuus käynnistyi keväällä 2014 17 pilottiseuran kanssa, ja vuoden 2016 aikana toiminnan toteuttajaseuroja on tullut lisää. Samalla toiminta on laajentunut käsittämään uintiurheiluseurojen harrasteliikuntatoimintaa koko elinkaarella. Toteuttajaseurat tekevät laadukasta ja monipuolista lasten, nuorten ja / tai aikuisten uimataidon opetukseen ja kehittämiseen liittyvää toimintaa. Uimaliitto on tuottanut näiden seurojen käyttöön julisteita, rollupeja sekä esitteitä. Esitteisiin pääset tutustumaan alla olevista kuvista.

Ideoita yleisötapahtumiin

Vesitaituriksi uimaseurassa pilottiseurat ovat järjestäneet starttitapahtumia omilla paikkakunnillaan. Seurojen tapahtumakuvauksiin pääset tästä. Tutustu ja nappaa ideoita oman seuran toimintaan!

Tutustu materiaaliin ja koulutuksiin

Täältä pääset tutustumaan Uimaliiton tuottamaan materiaaliin lasten uinninopetuksen tueksi. Sivulta löydät mm. Vesirallin tuntirungot ja Tekniikkarallin tuntimallit ja osaamistavoitteet.

Uimaliiton ohjaajakoulutusten kuvaukset löydät täältä.

Verkkokaupasta voit tilata vihkoja, tarroja, pinssejä ja muuta materiaalia kurssitoiminnan ja oppimisen tueksi.

Kokeile Pisaraa

Pisara on uintiurheilun tietopankki, verkkopohjainen sovellus ja toimintatapa, jolla kehitetään suomalaisen uintiurheiluvalmennuksen osaamista kaikilla tasoilla. Pisara on suunnattu urheilijoiden ja seurojen käyttöön valmennuksen sekä oppimisen apuvälineeksi. Pisarasta löytyy mm. malleja harjoittelun suunnitteluun, tekniikkavideoita sekä satoja kuivaharjoitteluvinkkejä.

Pisaran käyttöoikeus kuuluu kaikkien Blue Card-lisenssiin. Lisäksi Pisara kuuluu kaikille seuroille Uimaliiton jäsenmaksun myötä.

Jos palvelu ei ole sinulle ennestään tuttu, voit tutustua siihen täällä. Tutustuminen vaatii rekisteröitymisen.