Uimaseuroissa tehdään vesitaitureita!

Vesiveijarit
Åbo Simklubb - Uintiklubi Turku

Uimaseurasta monipuolinen uimataito

Uimaseurassa voit harrastaa uintia ja vesiliikuntaa vauvasta vaariin. Uimaseurojen ohjaajat ovat koulutettuja, ja he osaavat ohjata lapsiryhmiä monipuolisesti, turvallisesti ja innostavasti. Uimaseurojen uinninopetus tähtää monipuoliseen uimataitoon, vesitaituruuteen, sekä elinikäisen kipinän syttymiseen vesiliikuntaa kohtaan. Eri ikäisille lapsille suunnatuilla kursseilla tarjotaan elämyksiä ja kokemuksia kaikista uintiurheilun lajeista, niin uinnista, uimahypyistä, taitouinnista kuin vesipallostakin. Uimaseuroissa tai niiden avulla liikkuu ja toimii lähes 95 500 lasta, nuorta ja aikuista. Kannattaa tutustua oman uimaseuran tarjontaan ja perehtyä kurssien sisältöihin ja tavoitteisiin. Uimaliiton kaikkien uimaseurojen yhteystiedot löydät täältä.

Vesitaituriksi uimaseurassa kokonaisuus käynnistyi keväällä 2014 17 pilottiseuran kanssa, ja vuoden 2016 aikana toiminnan toteuttajaseuroja on tullut lisää. Samalla toiminta on laajentunut käsittämään uintiurheiluseurojen harrasteliikuntatoimintaa koko elinkaarella. Vesitaituriksi uimaseurassa -toiminnan toteuttajaseurat löydät listattuna tältä sivulta. Tutustu seurojen toimintaan ja tarjontaan, ja lähde mukaan hyvään seuraan!