Varma kevään merkki: Matias Koski SE-vauhdissa

#UUTINEN 10.5.2013

Matias Koski on parantanut 800 metrin vapaauinnin Suomen ennätystä Arena Grand Prix’n osakilpailuissa Charlottessa Yhdysvalloissa. Koski lähestyy jo kahdeksan minuutin rajapyykkiä.

Matias Koski ui torstaina 800 metrin vapaauinnin Suomen ennätyksen pitkällä radalla. Koski sijoittui Yhdysvaltain GP-sarjan osakilpailun kakkoseksi ajalla 8.03,05 Pohjois-Carolinan Charlottessa. Voiton vei Yhdysvaltain Connor Jaeger ajalla 7.53,35. Tuloksellaan Koski alitti Uimaliiton esitysrajan Barcelonan MM-kilpailuihin, FINA:n A-raja on 7.59,06.

Koski petrasi keskellä kovaa harjoitusjaksoa SE:tään 1,77 sekuntia. Edellinen ennätys oli uitu viime vuoden maaliskuussa väliaikana 1500 metrin vapaauinnissa, kun Koski alitti Lontoon olympiauintien A-rajan. 800 metrillä SE oli Kosken kolmas, hän on hallinnut matkan kotimaista kärkitulosta vuodesta 2011. Myös 1500 metrin ennätys on hänen nimissään. Torstainen ennätys oli kaikkiaan hänen viides SE-tuloksensa.

Ensi viikolla 19 vuotta täyttävä Koski osallistuu Charlottessa vielä perjantaina 200 metrin, lauantaina 400 metrin ja sunnuntaina 1500 metrin vapaauinteihin. Kisojen jälkeen Kosken tiukka treenivaihe jatkuu korkean paikan harjoitusleirillä USA:n maajoukkueen harjoituskeskuksessa Michael Phelpsin ex-valmentaja Bob Bowmanin johdolla.

Tulokset Charlotten Arena Grand Prix’stä

Henkilöt