Vantaalle sulautui uusi jättiseura

#UUTINEN 12.6.2014

Vantaalla on toteutunut seurafuusio, kun Poseidon, Vantaan Uimarit ja Vantaan Vesikot yhdistyivät uudeksi uintiurheiluseuraksi. Simmis Wanda jatkaa toimintaansa itsenäisesti.

Vantaalaiset uimaseurat Poseidon ry, Vantaan Uimarit ry ja Vantaan Vesikot ry yhdistävät toimintansa ja ovat tätä varten perustaneet 9.6.2014 uuden uintiurheiluseuran. Seura on perustettu nimellä Uinti Vantaa ry – Vanda Sim rf. Nimi tullaan muuttamaan, kun seuran visuaalinen ilme on luotu ja käynnissä oleva nimikilpailu on ratkennut.

Uusi seura on Suomen neljän suurimman uimaseuran joukossa. Toiminta kattaa kaikki uintiurheilulajit, mutta alkuvaiheessa seura keskittyy uintiin ja taitouintiin. Uusi seura tekee mahdolliseksi kaikenikäisille uimareille uinnin ja taitouinnin harrastamisen omien toiveiden mukaan harrasteryhmistä kansainväliselle huipulle asti. Aktiivisten uintiryhmien lisäksi seura tarjoaa monipuolisia kursseja vauvauinnista ja lasten uimakouluista aikuisten uintitekniikkakursseihin.

Seura toimii Myyrmäen, Martinlaakson, Tikkurilan, Korson ja Hakunilan uimahalleissa. Seuran puheenjohtaja on Juha Karttunen. Seuran uintivalmennuksesta vastaavat Länsi‐Vantaan ja Itä‐Vantaan päävalmentajat. Taitouinnilla on oma päävalmentajansa. Seuran toimintoja koordinoi toiminnanjohtaja ja kursseista vastaa kurssisihteeri.

Lähde: Uinti Vantaan tiedote