Vammaisuinnin luokittelupäivä Pajulahdessa

#UUTINEN 25.4.2018

Vammaisuinnin luokittelusääntöjen muutoksen vuoksi GP- tai SM-uinteihin osallistuvilta uimareilta edellytetään uudelleenluokittelua. Tähän on tarjolla hyvä tilaisuus kesäkuun luokittelupäivässä.

Liikuntavammaisten (S1-S10) uimareiden luokittelupäivä pidetään 13.6.2018 Pajulahden liikuntakeskuksessa Nastolassa. World Para Swimming julkaisi uudet luokittelusäännöt vuoden alussa 2018 ja niiden myötä kaikki S1-S10 -luokan uimarit luokitellaan uudelleen joko kansainvälisesti tai kansallisesti. Luokittelu pitää olla tehtynä ennen Jyväskylän SM-uinteja, mikäli niihin aikoo osallistua. Mikäli ei aio osallistua Jyväskylän SM-uinteihin, tulee luokittelu kuitenkin olla tehtynä ennen osallistumista seuraaviin GP- tai SM-uinteihin.

Luokittelussa allastestit ja fyysiset testit

Luokitteluun kuuluu fyysinen testaus kuivalla maalla (esim. lihasvoima-, liikkuvuus- tai koordinaatiotesti) sekä tekninen, uinnin lajisuorituksen testaus altaassa. Tiedot luokittelun tuloksesta menevät luokittelurekisteriin, josta ne ovat helposti kilpailujen järjestäjien käytettävissä. Tarkemmat ohjeet luokittelusta saat ilmoittautumisen yhteydessä. Lisätietoja ja ilmoittautuminen: kati.kauhanen@uimaliitto.fi