Uudelta puheenjohtajalta halutaan edunvalvontaa

#UUTINEN 19.10.2010

Uimaliiton syyskokouksessa 13. marraskuuta liitolle on aika valita uusi puheenjohtaja sekä neljä uutta hallituksenjäsentä. Uimaliiton jäsenseuroilta on kysytty, mitä uudelta puheenjohtajalta halutaan.

Uimaliiton jäsenseuroille tehtiin kysely, jossa kartoitettiin seurojen mielipiteitä tulevan puheenjohtajan halutuista ominaisuuksista ja tavoitteista. Vastausprosentti jäi alle 40:n, kyselyyn vastasi 51 seuraa 129:stä jäsenseurasta.

Eniten tulevan puheenjohtajan painopistealueista seurat painottivat edunvalvontaa, seuratoiminnan ja huippu-urheilun kehittämistä. Tällä hetkellä kaivataan strategista johtajaa, jolla on riittävästi lajituntemusta ja vaikuttavuutta.

Kyselyn tulokset

1. Mitkä kolme seuraavista näette Uimaliiton puheenjohtajan toiminnan tärkeimpinä painopistealueina tulevaisuudessa?

Uintiurheilun yleinen edunvalvonta
(suhteet ministeriöihin