Universiadien kultamitalikahvit

#UUTINEN 5.9.2017

Jyväskylässä juhlistettiin tiistaina Ari-Pekka Liukkosen kultamitalia Taipein universiadeista sekä Liukkosen ja Mimosa Jallowin menestystä heinäkuisissa MM-uinneissa.

Mimosa Jallowia, Ari-Pekka Liukkosta ja Marko Malvelaa onniteltiin mitalikahveilla tiistaina Jyväskylässä. Kuva: Jussi Salminen

Katso Uimaliiton YouTube-kanavalta Ari-Pekka Liukkosen ja Marko Malvelan mietteet.

Ari-Pekka Liukkosen kiiltelevä kultamitali universiadeista oli juhlan aiheena tiistaina Jyväskylän Paviljongissa. Kaupunginjohtaja Timo Koivisto onnitteli ylpeänä Jyväskylää maailmankartalle uivaa Liukkosta. Myös muun muassa Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön edustajat Olli-Pekka Kärkkäisen johdolla toivat lämpimät onnittelunsa kultamitalistille. Mitali ei ollut Liukkosella kaukana myöskään Budapestin MM-uinneissa.

Osansa juhlan huomiosta saivat myös MM-uinneissa välieriin yltänyt ja maailmancupin kisoissa Suomen ennätyksiä reippaalla kädellä parantanut Mimosa Jallow, sekä molempien valmentaja Marko Malvela.

Lue lisää aiheesta:

Kultaa Liukkosen kaulaan universiadeissa! (26.8.2017)

Berliinin aamussa tehtailtiin SE-aikoja (6.8.2017)

Liukkonen paransi aikaansa MM-finaalissa – 6. sija! (29.7.2017)

Upea välieräuinti vei Jallowin alle 28:n (26.7.2017)

Henkilöt

Mimosa Jallow