Uimaliiton seuroille 10 myönteistä seuratukipäätöstä

#UUTINEN 29.4.2016

Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen myönsi neljä miljoonaa euroa seuratukea lasten liikunnan harrastamisen kustannusten laskemiseksi. Uintiurheiluun potista tuli lähes sata tuhatta euroa, kymmenelle seuralle.

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt vuoden 2016 seuratuet. Seuratuen tavoitteena on mahdollistaa lapsille ja nuorille liikunnan harrastaminen ohjatussa seuratoiminnassa ja laskea harrastamisen kustannuksia. Avustukset myönnetään veikkausvoittovaroista. Tukea myönnettiin 398 hankkeelle. Suurin mahdollinen tukisumma oli tänä vuonna 15 000 €, kun edellisinä vuosina se on ollut 30 000 €.

Tukea saaneista on kaksivuotisia jatkohankkeita 81, toiminnallisia uusia kehittämishankkeita 203 ja palkkausta sisältäviä uusia hankkeita 114. Seuratukihakemuksia tuli ministeriölle kaikkiaan 849. Niiden yhteenlaskettu hakusumma oli 9,4 miljoonaa.

Uimaliiton jäsenseuroista uusia seuratukihakemuksia lähetettiin 23 seurasta. Tukea saaneiden uintiurheiluseurojen joukossa oli tänä vuonna ensi kertaa yksi vesipalloseura. Uintiurheiluseurojen saamien tukien määrä vaihteli 3 500 – 15 000 euron välillä, ollen yhteensä 96 500 euroa. Uusia tuensaajia oli kahdeksan seuraa, edellisten vuosien jatkohankkeita kaksi.

OKM seuratukea saaneet uimaseurat:

HTU Stadi
Joensuun Uimaseura
Jyväskylän Saukot
Kokkolan Uimaseura
Kouvolan Uimarit
ORCA Helsinki
Raision Urheilijat
Rauman Uimaseura *
Uimahyppyseura Tiirat
Uimahyppyseura Vantaa Diving *

*= edellisten vuosien jatkohanke

Lisätietoa Opetus- ja kulttuuriministeriön tiedotteesta.