Uintiurheilugaala oli menestys!

#UUTINEN 14.11.2016

110-vuotiaan Uimaliiton juhlapäivää vietettiin lauantaina Hämeenlinnan Aulangolla. Syyskokous, Valmentajafoorumi, Juhlaseminaari ja Uintiurheilugaala keräsivät sadoittain osanottajia.

Vuoden uintiurheiluteko, Nea-Amanda Heinola ja palkinnonjakaja Tiina Kivisaari. Kuva: Mika Ruusunen

Uimaliiton syyskokous hyväksyi muun muassa toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2017 lauantaina 12. marraskuuta. Lisäksi liittohallitukseen valittiin kolme jäsentä kolmivuotiskaudelle 2017–2019. Uutena jäsenenä liittohallitukseen tulee Porin Uimaseuran esittämä Marjukka Palin. Marjut Hyvönen ja Samuli Liinpää jatkavat uudelle hallituskaudelle. Hallituksessa jatkavat puheenjohtaja Sami Wahlman ja jäsenet Lotta Långström, Ari Mononen, Antti Wihanto, Jani Rusi ja Emilia Uusitalo.

110-vuotisjuhlaseminaarissa onnittelunsa Uimaliitolle lausui avauspuheessaan opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen. Pääpuhujana kuultiin Andre Noël Chakerin inspiroiva näkemys suomalaisesta muutoshaluttomuudesta, eli jumilompolosta. Myös Tapio Korjus esiintyi juhlaseminaarissa ennen paneelikeskuselua aiheesta "urheillen terveyttä uimaseuroissa". Puheenjohtaja Sami Wahlman viimeisteli seminaarin.

Valmentajafoorumissa kuultiin nimekkäitä puhujia. Samuli Liinpään isännöimässä foorumissa vierailivat jalkapallovalmentaja Mika Lehkosuo HJK:sta, Jenna Laukkanen sekä Toni Piirainen, Liisa Lilja, Ippe Natunen, Sami Kalaja ja Mika Kojonkoski.

Gaalassa palkittiin ansioituneita

Juhlapäivä huipentui Uintiurheilugaalaan, johon osallistui yli 250 henkilöä. Juhlavuoden kunniaksi jaettiin Opetus- ja kulttuuriministeriön ja Uimaliiton ansiomerkkejä sekä Uimaliiton kunniajäsenyyksiä.

Uintiurheilugaala on siirtynyt syksyyn, joten palkintokaudeksi on nyt muuttunut selkeämmin uintiurheilunkausi. Tästä eteenpäin siis palkitaan kauden parhaita vuoden parhaiden sijaan. Tällä kertaa palkintokautena oli vuoden 2015 alusta 2016 kesän kisakauden loppuun.

Katso lisää valokuvia kuvagalleriasta

40 Rolf Mikkola
41 Heli Paalosalo

Vuoden valinnat