Uinti-lehden viimeinen vuosikerta alkoi

#UUTINEN 26.1.2017

Uinti-lehden numero 1/2017 on ilmestynyt ja sen voi lukea ilmaiseksi myös näköislehtenä netissä. Vuonna 2018 Uinti-lehteä ei enää tehdä, vaan sen sisältö korvataan digitaalisella viestinnällä.

56-sivuinen Uinti-lehti on jälleen ilmestynyt tilaajien ja Uimaliiton lisenssinhaltijoiden postilaatikoihin. Vuoden 2017 neljä numeroa tulevat jäämään lehden viimeisiksi. Lehden lopettamisesta on tehty päätös liittohallituksessa.

Lehden tuottamiseen kuluvat resurssit ohjataan vuoden 2018 alusta digitaaliseen sisällöntuotantoon. Tämä tarkoittaa aktiivisempaa sosiaalista mediaa Uimaliiton kanavissa, sekä monipuolisempaa sisältöä, kuten videoita Uimaliiton nettisivuilla, jotka on tarkoitus uudistaa vuoden 2018 alkuun.

Uinti-lehden suosituimpia sisältöjä ovat olleet henkilötarinat, ilmiöt ja taustoittavat jutut. Haaste muutoksessa on se, että tämänkaltaisia suosittuja sisältöjä pystytään jatkossa tarjoamaan digitaalisissa kanavissa nykyajan edellyttämällä nopeudella.

Lue Uinti-lehti 1/2017

Uinti-lehden näköislehtien arkiston löydät täältä