Uimataitoviikko on käynnissä – osallistu!

#UUTINEN 17.5.2017

Tämän viikon sunnuntaihin, eli 21. toukokuuta asti, vietetään Uimataitoviikkoa. Sen tarkoitus on muistuttaa uimataidon tärkeydestä, sekä testata ja kehittää sitä.

Tiedätkö, oletko uimataitoinen?

Henkilö, joka pudottuaan syvään veteen niin, että pää käy veden alla ja päästyään pinnalle ui yhtäjaksoisesti 200 metriä, josta 50 metriä selällään, on uimataitoinen.

Kuinka osallistua uimataitoviikkoon?

Valtakunnallista Uimataitoviikkoa vietetään jo 18. kertaa. Järjestäjänä toimii Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto.

Uinti on erinomainen liikuntamuoto ja se sopii niin aloittelijalle kuin aktiiviliikkujallekin. Se on edullista ja sitä voi harrastaa ympäri vuoden. Osallistu Uimataitoviikkoon käymällä viikon aikana uimassa yksin tai yhdessä läheistesi kanssa. Haasta myös muut mukaan uimaan sosiaalisessa mediassa hashtagilla #uimataitoviikko.

Useat uimahallit ympäri Suomen järjestävät Uimataitoviikolla kivaa ohjelmaa. Niistä löytyy tietoa esimerkiksi SUH:n nettisivuilta ja Facebookista!

Uimaseurat mukaan!

Uimaliitto haastaa jäsenseuransa mukaan Uimataitoviikolle! Osallistua voi järjestämällä seurassa nopealuonteisia tempauksia uimataidon puolesta tai levittää Uimataitoviikon sanomaa seurojen sosiaalisissa medioissa. SUH tarjoaa valmista sisältöä jaettavaksi somessa ja nettisivuilla täällä. Bannereita voi myös ladata tästä uutisesta.