Uimaliitto saa uuden toiminnanjohtajan

#UUTINEN 16.4.2012

Suomen Uimaliitto on nimittänyt uudeksi toiminnanjohtajakseen Liikuntatieteiden maisteri Eerika Laalo-Häikiön. Hän siirtyy Uimaliiton palvelukseen Suomen Kuntoliikuntaliitosta.

Eerika Laalo-Häikiö on Uimaliiton uusi toiminnanjohtaja.

Suomen Uimaliitto on nimittänyt uudeksi toiminnanjohtajakseen Liikuntatieteiden maisteri Eerika Laalo-Häikiön. Toiminnanjohtajan tehtävät jättäneen Mikko Sainion seuraajaksi valittu Laalo-Häikiö aloittaa työnsä Uimaliitossa 1.8. alkaen.

40-vuotias Eerika Laalo-Häikiö on valmistunut Liikuntatieteiden maisteriksi Jyväskylän yliopistosta vuonna 1997 pääaineenaan liikuntasuunnittelu ja -hallinto. Lisäksi hän on suorittanut kasvatustieteiden perusopinnot Helsingin avoimessa yliopistossa.

Taustaa

Uimaliiton toiminnanjohtajaksi mäntsäläläinen Eerika Laalo-Häikiö siirtyy Suomen Kuntoliikuntaliiton järjestöliikunnan päällikön tehtävistä. Kuntoliikuntaliiton palveluksessa hän on toiminut useita vuosia. Työkokemukseen kuuluu myös monipuoliset tehtävät Suomen Voimisteluliitto Svolissa ja Suomen Liikunta ja Urheilu ry:ssä. Hän on ollut mukana lukuisissa työryhmissä, muun muassa Seuratoiminnan kehittämishankkeessa (SLU, Nuori Suomi, Kuntoliikuntaliitto), seura- ja jäsenpalveluvaliokunnassa (SLU) ja viimeisimpänä tänä vuonna käynnistyneessä SLU-yhteisön Seuratoiminnan laadun kehittämisessä.

Laalo-Häikiöllä on erinomainen tuntuma seuratoimintaan. Mäntsälän Voimistelijoissa hän toimii varapuheenjohtajana ja Sinettiseuravastuuhenkilönä. Hänellä on myös kokemusta ulkomailta liikunnallisista ja kasvatuksellisista työympäristöistä sekä vapaaehtoistoiminnasta.

"Koen vahvuudekseni sen, että tunnen hyvin urheilujärjestökentän ja olen ollut mukana vahvistamassa seurojen toimintaedellytyksiä, sitä on nyt ilo tuoda uintiurheilun pariin ja keskittää Uimaliiton toimintaan", Laalo-Häikiö valottaa.

Tulevaisuutta

Uimaliitto on kehittämässä voimakkaasti kotimaista uintiurheilua ja -liikuntaa ja käynnistää vuoden 2013 alussa uuden strategian, jonka tahtona on olla uintiurheilun paras Pohjoismaa vuonna 2020.

"Haluamme olla etulinjassa kehittämässä paitsi omaa toimintaamme, myös kotimaisen urheilun ja liikunnan rakenteita", sanoo Uimaliiton puheenjohtaja Sanna Lauslahti.

Uutena toiminnanjohtajana Eerika Laalo-Häikiö pääsee saattamaan Suomen uintiurheilua ja -liikuntaa vahvalle kehityksen polulle ja huolehtimaan myös siitä, että toiminta Uimaliitossa vastaa kotimaisten urheilujärjestöjen yhteisesti hyväksymää suuntaa.

"Uimaliitossa on hienoa se, että kolme tärkeää asiaa yhdistyy yhdeksi toimintakokonaisuudeksi. Erityyppisiä toimintoja ovat seuratoiminta lasten, nuorten ja aikuisten liikuttajina, uintiliikunta koko kansan lajina ja tietenkin huippu-urheilutoiminta, näiden yhdistämisessä Uimaliitossa on onnistuttu hienosti", Laalo-Häikiö sanoo.