Taitouinnin LEN-klinikka Bonnissa

#UUTINEN 14.10.2013

Euroopan uimaliiton isännöimän klinikan pääteemana oli lajin uudet säännöt vuosille 2013-2017. Suomalaiset olivat mukana tuomassa tuulet myös Skandinaviaan.

Saana Annunen, Kristiina Leinonen, Minna Paakkolanvaara, Piia Laitinen, Hanna Säynäjäkangas ja Katri Kuikka olivat mukana Bonnin klinikassa.

Noin 90 osallistujaa 17 eri maasta oli mukana viikonloppuna Euroopan uimaliiton taitouintikomitean järjestämässä taitouintiklinikassa Saksan Bonnissa. Kolmipäiväisen klinikan pääaiheena oli kesällä hyväksytyt FINA:n uudet taitouintisäännöt. Ajankohtaista asiaa oli tarjolla valmentajille ja taitouintituomaristoille. Kolmipäiväinen klinikka aloitettiin infolla sellaisille lajiliitoille, joilla ei vielä ole taitouintia lajitarjonnassa.

Luennoitsijoina toimivat LEN:n puolesta Suomen Ulla Luceniuksen lisäksi Jennifer Gray, Svitlana Saidova ja Naama Constantini.

Taitouinnin asiantuntijaryhmästä Bonnissa oli mukana kolme jäsentä, ja lisäksi matkassa oli muita kotimaisia taitouintitoimijoita.