Syyskokous äänesti kolme jäsentä liittohallitukseen

#UUTINEN 14.11.2015

Uimaliiton syyskokous pidettiin Vantaalla lauantaina. Aamupäivän ohjelmassa oli seurafoorumi ja keskustelutilaisuus kilpailujärjestelmän uudistuksesta.

Syyskokouspäivän aloitti seurafoorumi, jonka aiheina olivat seuratoiminnan kannalta erittäin tärkeät antidoping-, yhdenvertaisuus- sekä vammaisurheiluasiat. Suomen Antidopingtoimikunnan viestintäpäällikkö Susanna Sokka luennoi seuran vastuusta antidopingkysymyksissä ja Eerika Laalo-Häikiö Uimaliiton yhdenvertaisuussuunnitelmasta. Kati Kauhanen esitteli vammaisurheilun tilaa seuratoiminnassa ja, miten Uimaliitto tukee vammaisurheilun jalkauttamista seuroihin.

Olli Kantola johti kilpailujärjestelmän uudistamista käsittelevää keskustelutilaisuutta, jossa keskustelua käytiin hyvässä hengessä. Kantola esitteli kilpailujärjestelmäuudistusta pohtineen ryhmän esitystä.

Liittohallitukseen valittiin kolme uutta jäsentä

Syyskokouksessa oli edustettuina 20 seuraa. Kokous hyväksyi jäsenmaksun porrastamisen kolmeen luokkaan. Vuoden 2016 alusta alkaen Pisara-palvelu sisältyy seurojen jäsenmaksuun. Lisäksi kokous hyväksyi Uimaliiton toimintasuunnitelman ja budjetin vuodelle 2016.

Äänestyksen tuloksena liittohallituksen jäseniksi valittiin kolmelle seuraavalle kaudelle (2016-2018) Lotta Långström (Helsinki), Ari Mononen (Joensuu) ja Emilia Uusitalo (Vaasa/Helsinki). Liittohallituksessa jatkavat puheenjohtaja Sami Wahlman ja jäsenet Tero Matkaniemi, Antti Wihanto, Jani Rusi, Marjut Hyvönen ja Samuli Liinpää.

Syyskokoussivu

Äänimäärät liittohallituksen jäsenten vaalissa:

Ari Mononen 104
Lotta Långström 97