Syksyn Aluefoorumikierros päätökseen Vaasassa

#UUTINEN 8.11.2018

Syksyn kuusi Aluefoorumia ovat tuoneet yhteen yli 70 toimijaa 24 seurasta ja seitsemästä liikunnan aluejärjestöstä. Kierros jatkuu tammikuussa pysähtyen vielä kuudelle paikkakunnalle.

Aluefoorumeissa on keskusteltu seurojen nykytilasta, yhteisistä arjen haasteista sekä onnistumisista. Seurajohto on päässyt syventymään uuteen seuratoiminnan malliin, ja sitä on peilattu oman seuran tämän hetkiseen tilanteeseen. Ajatusten jakaminen ja asioiden yhdessä pohtiminen on aina tervetullutta, ja iltojen aikana moni toimija onkin saanut uusia ideoita oman toiminnan kehittämiseen. Yhteistyökuvioita seurojen kesken on saatu alulle, ja alueellista yhteistyötä niin kilpailujärjestämiseen kuin uimarin polun eri vaiheisiin on päästy virittelemään.

Valmentajat ja ohjaajat ovat sukeltaneet huippu-uinnin lajivaatimuksiin ja sen ydinkohtiin. Konkreettisia esimerkkejä on nostettu esille, ja niiden avulla oppeja päästään viemään altaalle. Keskustelut ovat käyneet vilkkaina, ja pian valmistuvaa Huippu-uinnin vaatimuksia -kirjaa odotetaan todella innokkaasti.

Tammi-maaliskuussa 2019 Aluefoorumit pysähtyvät vielä kuudella paikkakunnalla. Kannattaa lähteä mukaan! Kutsut seuroille lähtevät sähköpostitse marraskuun aikana.

Kiitos kaikille syksyn aikana tilaisuuksiin osallistuneille! Seuroissa on upeaa porukkaa ja hyvä tekemisen meininki – uimaseuroissa on virtaa!