Suomalaista uintiosaamista Norjan eliittiseuraan

#UUTINEN 18.3.2010

Uintivalmentaja Mika Kekäläinen siirtyy norjalaisen Vestkantsvömmerne -seuran päävalmentajaksi. Suomessa yli 20 vuotta valmentanut Kekäläinen tunnetaan muun muassa Matti Rajakylän ja Katja Lehtosen valmentajana.

Bergenissä toimiva Vestkantsvömmerne on Norjan toiseksi suurin uimaseura. Maan nimekkäimmistä uimareista Vestkantsvömmerneä edustaa muun muassa rintauimari Alexander Dale Oen ja vapaauimari Henriette Brekke. Etsiessään uutta päävalmentajaa bergeniläisseura valitsi useiden ulkomaisten valmentajien joukosta Mika Kekäläisen uudeksi päävalmentajakseen.

Seurassa toimii useampia päätoimisia valmentajia. Kekäläinen tulee valmentamaan seuran eliittiryhmää ja tekemään yhteistyötä seuran muiden valmentajien kanssa.

- Koen Norjaan siirtymisen askeleena eteenpäin urallani ja myös hienona tilaisuutena tutustua todellisen urheilumaan järjestelmiin. Tämä on minulle paikka luoda nahkani valmentajana, Kekäläinen mietti tulevaa haastettaan.

44-vuotias Kekäläinen toimii nykyisessä tehtävässään Suomen Uimaliitossa Mäkelänrinteen valmennuskeskuksen päävalmentajana heinäkuun loppuun asti. Työt norjalaisseurassa alkavat heti elokuun alussa, mutta Kekäläinen on vielä Suomen joukkueen käytettävissä Budapestin EM-uinneissa elokuussa.

Vestkantsvömmerne

Mika Kekäläinen