Silvennoiselle ennätys ja toinen EYOF-finaali!

#UUTINEN 27.7.2017

Györin EYOF-uintien päätösjaksossa perjantai-iltana nähdään varmuudella ainakin yksi suomalainen, kun Sini Silvennoinen nappasi finaalipaikan myös sprintissä.

Sini Silvennoinen starttasi semifinaalissa radalla 6. Kuva: Olympiakomitea

Satasen vapaauinnissa keskiviikkona hienosti seitsemänneksi uinut ÅSK:n Sini Silvennoinen teki oman ennätyksensä 50 metrin vapaauinnin semifinaaleissa torstaina. Hän porhalsi aikaan 26,33, mikä on oiva näyte vauhtipotentiaalista, sillä kesäkuisten IKM-uintien ennätys parani tuntuvasti, 0,13 sekuntia. 50-metrisellä marginaalit ovat pieniä, ja luvassa on erittäin sähäkkä finaali.

Ruohtula huippukunnossa kauden päätöksessään

Joensuun Uimaseuran Veeti Ruohtula teki jälleen vaikutuksen otteillaan EYOF-altaassa. Hän kauhoi jo kolmanteen ennätykseensä, kun satasen vapaauinnissa kello näytti 53,87. Ruohtulan sijoituksilla jatkopaikat eivät olleet kertaakaan aivan sormenpäiden ulottuvilla, mutta kun kolmessa lajissa parantaa tuntuvasti touko- ja kesäkuisia ennätyksiään, ei kauden huipennuksesta voi tarjoilla kuin kiitettäviä arvosanoja.

Jatkopaikkojen arvoista vauhtia Suomen joukkueesta ovat tarjoilleet ennen päätöspäivää Silvennoisen lisäksi Laura Lahtinen, Roni Kallström ja Erik Nurmi.

Kisasivut ja tulospalvelu: www.gyor2017.hu

Uimaliiton EYOF-kisasivu

Seuraa EYOF-joukkuetta Olympiakomitean kanavissa: