Sami Wahlman jatkaa liiton puheenjohtajana

#UUTINEN 8.11.2014

Uimaliiton syyskokous pidettiin Vantaalla lauantaina. Osanotto kokouksessa ja sitä edeltäneessä seurafoorumissa oli vähäisintä kautta aikojen.

Sami Wahlman on Uimaliiton puheenjohtaja myös kolme seuraavaa vuotta. Kuva: Jussi Salminen

Seurafoorumissa aiheena olivat tällä kertaa seuratoiminnan kannalta erittäin tärkeät olosuhdeasiat. Vain 15 kuulijaa tuli paikalle, vaikka alustuksissa oli erinomainen kattaus, Oulun Uinnin Antti Vilppola kertoi seuran toteuttamasta liikuntasalihankkeesta, Kangasalan Kuohun Panu Hagström uimaseuratoiminnasta supertarkan uimahallin alaisuudessa ja SUH:n Vesa Kälviäinen allasturvallisuudesta ja vesihygieniasta uimaseuran kannalta.

Lisäksi foorumissa valotettiin uimaseurojen harjoitus- ja kilpailuolosuhteista laaditun selvityksen tuloksia, sekä Uimaliiton valtakunnallisia linjauksia olosuhdeasioissa.

Edes ilmainen lounas foorumiin osallistuneille ei saanut mukaan enempää osallistujia.

Turkulaiset ääniharavoina vaalissa

Syyskokouksessa edustuksen vähyys jatkui. Vain 28 seuraa oli paikalla. Kokouksessa hyväksyttiin Uimaliiton toimintasuunnitelma ja budjetti vuodelle 2015.

Liiton puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Sami Wahlman kolmevuotiskaudelle 2015–2017. Wahlmanilla ei ollut kokouksessa vastaehdokkaita. Hänet valittiin nyt toiselle puheenjohtajakaudelleen, ensimmäinen oli vuosina 2013–2014. Sitä ennen hän on toiminut liittohallituksen jäsenenä vuosina 2010–2012.

Uimaliiton liittohallitukseen valittiin neljä uutta jäsentä erovuoroisten tilalle. Jäsenehdokkaita oli seitsemän, joista kaksi eniten ääniä saanutta valittiin sääntömuutoskauden vuoksi kolmeksi seuraavaksi vuodeksi (2015–2017) ja kaksi seuraavaksi eniten ääniä saanutta kahdeksi seuraavaksi vuodeksi (2015–2016).

Liittohallituksen jäseniksi valittiin Marjut Hyvönen (Tuusula), Samuli Liinpää (Akaa), Jani Rusi (Turku) ja Antti Wihanto (Turku). Liinpää, Rusi ja Wihanto olivat erovuoroisia hallituksen jäseniä, Hyvönen aloittaa ensimmäisen kautensa Uimaliiton liittohallituksessa.

Syyskokoussivu

Äänimäärät liittohallituksen jäsenten vaalissa:

Jani Rusi 114
Antti Wihanto 109