Saija Paavola hyppäsi Euroopan juniorieliittiin

#UUTINEN 11.11.2014

12 suomalaishyppääjää osallistui viikonloppuna Saksan Aachenissa järjestettyyn kansainväliseen ja kovatasoiseen juniorikisaan. Saija Paavola nappasi kerroshyppyjen pronssia ja kovia päänahkoja.

Kuva: Salla Keckman

Kovasta tasostaan tunnettu Ulla Klinger Cup kisataan Aachenissa, joka on jo pitkään ollut eurooppalaisen uimahypyn eliittikaupunki. Uimahyppyseura Tiirojen 13-vuotias Saija Paavola otti mittaa oman ikäluokkansa parhaimmistosta, ja nappasi komean pronssimitalin C-tyttöjen kerroshypyissä. Saijan edelle kiilasivat kerroksilla ainoastaan Venäjän maajoukkueen Iana Satina ja Kiinan Zhang Jingin. Saijan tulos 249,05 ylittää suurmestariluokkarajan 20 pisteellä, vaikka muutamaan suoritukseen jäi vielä parantamisen varaa. Taakse jäivät muun muassa Neptun Aachenin nouseva tähti Lina Mingers ja Venäjän maajoukkueen Sofia Grigoreva. Kolmen metrin kilpailussa Saija jäi lopulta tiukan taistelun jälkeen neljänneksi, ja metrillä sijoitus oli kuudes.

Suomen joukkueen nuorin hyppääjä, 2005 syntynyt Vantaa Divingin Roope Rundgren sukkuloi itsensä kahdeksanneksi D-poikien kerroksilla ja 10:nneksi kolmen metrin laudalla.

Kahdeksannen sijan saavuttivat myös 12-vuotiaat Tiirojen Tino Tapio ja Vantaan Ronja Rundgren C-sarjan kerroksilla. Ronja ylitti mestarituloksen ja Tino jäi samasta tulosluokkarajasta vain 0,20 pistettä. Mukana C-sarjan kilpailussa olivat myös Ruska Lehtonen, Joona Heinonen, Nea Immonen ja Sofia Sihvonen. Nea ja Ruska ylsivät metrillä M-tulokseen, molemmat elämänsä ensimmäistä kertaa. Sofia ja Joona puolestaan saavuttivat A-luokkarajat.

D-sarjassa eli alle 11-vuotiaiden lajeissa mukana olivat vielä Pinja Kyntäjä, Tea Paavola, Daniel Kabonen ja Sofia Slöör, jotka ylsivät parhaimmillaan sijalle 9 heti Kiinan, Venäjän ja Saksan perään.

dev.ulla-klinger-cup.de