Roosa Kanerva jäi vain 5 pistettä EM-finaalista

#UUTINEN 10.8.2018

Vantaa Divingin Roosa Kanerva ei pystynyt uusimaan viime kesän EM-finaalipaikkaansa. Hän oli 14:s päätelineellään metrin ponnahduslaudalla.

Lauren Hallaselkä, Juho Junttila ja Roosa Kanerva Edinburghissa. Kuva: Satu Uusitalo

19-vuotias Vantaa Divingin Roosa Kanerva oli lähellä EM-finaalipaikkaa naisten metrin laudalla Edinburghin Royal Commonwealth -altaalla. Kanerva sijoittui 14:nneksi pistein 212,15, kun 12 parasta naista eteni illan finaaliin. Finaaliin tarvittiin tänä vuonna vain 217,35 pistettä, joten marginaalia jäi 5,2 pistettä.

– Jännitin kilpailun alkua ja ensimmäiset kaksi hyppyä olivat hieman kankeita, kun rentous puuttui. Niiden jälkeen sain kuitenkin kasattua ajatukseni ja onnistuin paremmin viimeisissä kilpailuhypyissä. Harmittaa, että finaalipaikka jäi niin lähelle, se oli ihan otettavissa, mutta olen tyytyväinen siihen, että sain useita onnistumisia kilpailun loppua kohti, Kanerva kommentoi.

Vaikean alkukauden jälkeen oli kuitenkin ilo nähdä Kanerva jälleen EM-kilpailuissa ja taistelemassa finaalipaikasta.

– Tästä on hyvä jatkaa ensi kautta kohti.

Alkukilpailun voitti Saksan Tina Punzel pistein 273,70. Hän oli ainoa nainen, joka teki alkukilpailussa vaikean ulospäin kaksi ja puoli volttia kerien.

Juho Junttila sijoittui eilen 21:nneksi miesten kolmen metrin laudalla. Metrin kilpailun pettymyksen jälkeen 20-vuotias, ensi syksynä Santahaminan Urheilukoulun aloittava nuori mies, onnistui tekemään kohtuullisen suorituksen, vaikka jäikin reilusti ennätyspisteistään.

Suomen joukkueesta Lauren Hallaselkä kisaa vielä lauantaina kolmen metrin ponnahduslaudalla.

Tulospalvelu

Suomalaistulokset Uimaliiton EM-kisasivulla