Roni Kallström ennätysvauhdissa Tampereella

#UUTINEN 17.6.2017

Ikäkausimestaruusuintien toisena kilpailupäivänä nähtiin taas hyvää ennätysvauhtia. Cetus päätti lauantain kisaennätystunnelmiin sekajoukkueiden lyhyessä sekauintiviestissä.

Roni Kallström oli hyvässä iskussa selkäuintimatkoilla lauantaina. Kuva: Jussi Salminen

Cetus Espoon Roni Kallström oli yksi IKM-uintien toisen kilpailupäivän venyjistä. Hän löi lauantaiaamuna 16-vuotiaiden poikien 200 metrin selkäuinnissa kisaennätyslukemat 2.10,68. Hän otti kisaennätyksen seuratoveriltaan Christoffer Fredriksonilta yli puolellatoista sekunnilla, mutta paransi henkilökohtaista ennätystään maltillisemmin kolmella sadasosalla.

– Ihan hyvä uinti, tuntui hyytyvän loppua kohti. Paras uinneistani tähän​ ​mennessä, Kallström tuumi.

Aamujakson lopulla hän venyi vielä viestialoituksessa satasen selkäuinnin kisaennätykseen ajalla 59,48. Tällä matkalla hänellä on vielä tilaisuus kohentaa omaa kahdeksan sadasosaa kovempaa ennätystään henkilökohtaisella matkalla.

Kallio ennätysvireessä PM-uintien alla

Raision Urheilijoiden Anniina Kallio tehtaili myös lauantaina kaksi IKM-ennätystä. 15-vuotiaiden tyttöjen 100 metrin perhosuinnissa tulos oli 1.03,26 ja 400 metrin sekauinnissa 5.06,48.

– Ihan hyvä uinti, ensimmäinen vinsta lähti tosi hyvin. 15 metriä ennen maalia alkoi painamaan käsissä, mutta hyvin tuli maaliin asti, Kallio tuumi.

Hänet on valittu edustamaan Suomea nuorten PM-uinteihin Färsaarille 8.–9. heinäkuuta.

Ennen viimeistä kisapäivää pistevoittoa puolustava Cetus Espoo on karannut 41 pisteen johtoon seurapistetaulukossa ennen ÅSK:a. Kolmantena on Oulun Uinti.

Ennätykset, pisteet ja mitalit Uimaliiton kisasivulla