Ripaus liikaa yritystä minuutin alituksessa

#UUTINEN 6.8.2018

Mimosa Jallow ei saanut sadan metrin selkäuinnin välierissä niin rentoa ja vauhdikasta suoritusta kuin olisi halunnut. Minuutin alitus vaatii vieläkin kärsivällisyyttä, jota Jallow on jo tavoitteelleen uhrannut.

Kuva: Jussi Salminen

Naisten sadan metrin selkäuintifinaaliin uumoiltiin tarvittavan jopa alle minuutin tulos. Käytännössä se melkein toteutuikin, sillä tiistai-illaksi vaadittiin 1.00,02. Mimosa Jallow ei pystynyt parantamaan aamun alkuerissä uimaansa tulosta ja putosi kuusi sijaa alaspäin ajalla 1.00,83. Marginaalia aamulla syntyneeseen Suomen ennätykseen oli siis 0,55 sekuntia ja finaalipaikkaan 0,81 sekuntia. Jallow’n sijoitukseksi kirjattiin 14:s.

– Taisin nyt vain laittaa vähän liikaa yritystä tähän. Puskin vähän liikaa kroppaa, silloin se uinti ei tule vapautuneesti. Johtui varmaan siitä, että sitä minuutin alitusta on nyt haettu, Jallow kertoi uinnin jälkeen.

– Olen tyytyväinen siihen, että sain aamulla niin hyvän ajan, hän summasi.

Jallow haluaa pitää tiistaina välipäivän eikä starttaa ilmoitettua sadan metrin vapaauintiaan. Jallow'n hommat jatkuvat Glasgow'ssa keskiviikkoaamuna perhosuinnin sprinttimatkalla.

Jenna Laukkanen ilmoitti myös kaventavansa hurjaa kahdeksan lajin EM-ohjelmaansa ja jättää tiistailta starttaamatta 200 metrin sekauinnin. Sotkamolaiselle jää ohjelmistoon vielä 50 metrin perhos- ja rintauinnit.

Ylen toimittaja pukeutui kilttiin Jallow'n kunniaksi!

Yle Urheilun toimittaja Pekka Viinikka piti sanansa ja teki maanantain tv-haastattelut Skotlannin kansallisasusteessa. Lue lisää Uimaliiton Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä!

Katso EM-kisojen faktat ja ohjelmat Uimaliiton EM-kisasivulta

EM-uintijoukkueen infopaketti

Kisasivut: www.glasgow2018.com

Tulospalvelu: glasgow2018.microplustiming.com