Rapalasta uintimaajoukkueen kumppani!

#UUTINEN 16.1.2014

Uimaliitto on solminut yhteistyösopimuksen uintitekniikkaa tarkkaan tutkivan uistin- ja kalastustarvikevalmistaja Rapalan kanssa. Rapala tuottaa maailman parhaat uistimet ja uintimaajoukkue parhaat uimarit.

Eerika Laalo-Häikiö ja Rapala VMC:n toimitusjohtaja Jorma Kasslin kättelivät uuden yhteistyön sinetiksi. Kuva: Jussi Salminen

Uimaliiton ja Rapala VMC Oyj:n välinen tuore yhteistyö koskee Suomen uintimaajoukkuetta ja kestää kuluvan kesäolympiadin, eli vuoden 2016 loppuun saakka.

”Rapalan brändi tulee näkymään kaikissa kansainvälisissä uintikilpailuissa Suomen maajoukkueen mukana”, kertoo Uimaliiton toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Yhteistyön idea on selvä. Rapala on kansainvälisesti erittäin tunnettu vieheiden ja kalastustarvikkeiden valmistaja. Maailman johtava uistinvalmistaja panostaa vahvasti tuotekehitykseensä, jotta sen uistimet uisivat mahdollisimman tarkasti kalojen tavoin. Suomen uintimaajoukkueen tavoitteena on puolestaan edetä vedessä mahdollisimman nopeasti ja olla paras Pohjoismaa vuonna 2020.

”Urheilumarkkinointi on meille aivan uusi toimintamalli, mutta uinnissa, jos missä, meillä on yhteinen elementti: vesi. Uimataito ja vesiturvallisuus ovat meille myös tärkeitä asioita, koska asiakaskuntamme muodostuu kalastajista. Uintimaajoukkueen tukeminen tuo meille lisää kansainvälistä näkyvyyttä”, kertoo Rapala VMC Oyj:n talousjohtaja Jussi Ristimäki.

Rapalan juuret juontavat Vääksyyn, missä Lauri Rapala vuoli ensimmäisen vaappunsa vuonna 1936. Rapala-vaappujen päätuotantolaitos sijaitsee edelleen Vääksyssä. Tänä päivänä Rapala VMC -konserni on maailman johtava uistinvalmistaja ja kalastusvälineiden jakelija, jolla on toimintaa maailmanlaajuisesti 37 maassa. Konsernilla on lukuisia kansainvälisiä brändejä ja sen valmistamia tuotteita myydään yli 120 maassa.

Lisätietoa Rapalasta: www.rapala.fi